خسرو کفیلی

تمرکز من در برهه کنونی بر برگزاری مسابقات استعدادیابی در رشته وزنه برداری است.
وحید ربیعی مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران که به تازگی طی حکمی از سوی سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری به عنوان سرپرست دبیری این فدراسیون جانشین حسین مقامی شد ، با بیان این مطلب گفت : من به تازگی به این سمت برگزیده شده ام و قرار است کارهای اجرایی فدراسیون را انجام دهم . در برهه کنونی افزون بر انجام کارهای اعزام تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی برای شرکت در رقابتهای آسیایی و جهانی در پی برگزاری مسابقات استعدادیابی این رشته ورزشی هستم .
او افزود: بزودی نشست هایی را با رییس فدراسیون وزنه برداری برگزار خواهم کرد و در خصوص چگونگی فعالیت هایی که باید انجام شود ، گفت وگو خواهم کرد.
ربیعی در باره جانشینش در تیم ملی وزنه برداری ایران که خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو آماده می کند ، گفت : هنوز جانشین من در تیم ملی وزنه برداری ایران انتخاب نشده است و این بستگی به نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران بستگی دارد که چه کسی را به عنوان دستیار انتخاب کند.
او که از فروردین ماه گذشته که نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به عنوان دستیار هدایت ملی پوشان کشورمان را برعهده داشت در باره وضعیت دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی که خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی هانگ ژو آماده می کنند ، گفت : هر چه به زمان اعزام تیم کشورمان به رقابتهای جهانی نزدیک تر می شویم ، شرایط بدنی حاضران در اردوی آمادگی تیم ملی بهتر می شود . با اینکه قرار است از ملی پوشان وزنه برداری ایران که اکنون در اردوی بابلسر بسر می برند رکوردگیری درون اردویی به عمل آید ولی رکوردگیری اصلی برای مشخص کردن نفرات اعزامی به رقابتهای جهانی در تهران صورت می گیرد که زمانش بزودی از سوی سرمربی تیم ملی اعلام خواهد شد و ترکیب ۱۰ نفری تیم کشورمان مشخص می شود.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران کار ملی پوشان کشورمان برای کسب مدال از رقابتهای جهانی عربستان که حکم گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نیز دارد ، بسیار سخت دانست و گفت : کسب مدال از سوی ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در عربستان با وجود حدنصابهای کسب شده از سوی حریفانشان بسیار سخت است با این وجود ما امیدداریم که به نتایج خوبی در این مسابقات دست یابیم .
ربیعی با اشاره به افزایش رکوردهای ملی پوشان کشورمان پس از شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی گفت : افزایش رکورد در رده سنی بزرگسالان نسبت به وزنه برداران نوجوان و جوان به سختی صورت می گیرد ولی با این وجود کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران از روند پیشرفت ملی پوشان کشورمان با توجه به زمانی که در اردوهای آمادگی تیم ملی حضور داشتند ، مثبت است.
سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری به اعزام تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران به رقابتهای آسیایی هندوستان و وضعیت نفرات اعزامی به این مسابقات اشاره کرد و گفت : تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان بزودی برای شرکت در رقابتهای آسیایی به هندوستان اعزام می شوند و طبق گفته هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی پایه کشورمان وزنه برداران کشورمان در برخی اوزان به ویژه در رده سنی نوجوانان شانس کسب مدال از این رویداد قاره ای را دارند.
نفرات اعزامی به رقابتهای هندوستان پشتوانه تیم ملی وزنه برداری ایران بشمار می روند و بزودی از آنان بیشتر خواهیم شنید.
ربیعی در باره وضعیت ملی پوشان وزنه برداری دختر کشورمان نیز گفت : با توجه به اینکه هدایت ملی پوشان دختر ایران در رشته وزنه برداری به کوروش باقری سپرده شده است ، بی شک روند پیشرفت را در آنان مشاهده خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید