خسرو کفیلی

تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران پس از برگزاری چند مرحله اردوی آمادگی به رقابتهای جهانی آلبانی اعزام نمی شود.
هادی پانزوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران با تایید این مطلب گفت : تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران که قرار بود با ترکیب کامل در این رویداد جهانی که فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد ، شرکت کند به علت مخالفت نهادهای سیاسی به این مسابقات اعزام نخواهد شد.
او گفت : برای شرکت در این مسابقات ، وزنه برداران نوجوان ایران به مدت سه ماه در اردوهای آمادگی مختلف شرکت کرده بودند ، ولی برخی مخالفت ها مانع از آن شد که تیم ایران در این مسابقات جهانی شرکت کنند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران گفت : در صورت اعزام وزنه برداران نوجوان کشورمان به رقابتهای آلبانی مطمئنا این تیم یکی از سکوهای قهرمانی را کسب می کرد .اکنون که تیم ایران به این رقابتها اعزام نمی شود باید منتظر ماند تا پیکارهای جهانی به اتمام برسد و حدنصابهای نفرات برتر این مسابقات را با رکوردهای وزنه برداران نوجوان کشورمان مقایسه کرد.
او تصریح کرد : تمامی کارهای اعزام این تیم صورت گرفته بود، فدراسیون وزنه برداری بودجه آن را تهیه کرده بود از وزنه برداران آزمایش دوپینگ گرفته شده بود ، کارهای اخذ ویزا صورت گرفته بود ولی متاسفانه این اعزام صورت نگرفت.
پانزوان در باره وضعیت ۱۲ وزنه برداری که اسامی شان برای شرکت در رقابتهای جهانی آلبانی اعلام شده بود ، گفت : برخلاف گذشته ما این وزنه برداران را رها نخواهیم کرد بلکه با آنان در ارتباط خواهیم ماند و برنامه های تمرینی را به آنان ارائه خواهیم کرد برخی از این وزنه برداران که شرایط سنی شان ایجاب می کند از فروردین ماه سال آینده به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت خواهند شد تا خود را برای شرکت در رقابتهای آسیایی که مردادماه سال آینده درهندوستان برگزار می شود آماده شوند و برخی دیگراز این وزنه برداران در رده سنی جوانان به تمرین می پردازند.
پیش از این نیز عنوان کرده ام که وزنه بردارانی به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت می شوند که علاوه بر قابلیت های فنی از نظر اخلاقی نیز شرایط خوبی داشته باشند.
از نظر من مباحث انضباطی همچون مسائل فنی مهم است و هر وزنه برداری که به اردوی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران دعوت می شود باید مباحث انضباطی حاکم در اردو را رعایت کند.
او که قرار است همزمان هدایت تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران را برعهده داشته باشد ، گفت : با انتخاب سجاد انوشیروانی به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری ، ایشان تصمیم گرفت که هدایت تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان وجوانان را به یک نفر بسپارد چرا که شماری از اعضای تیم جوانان را وزنه برداران نوجوان تشکیل می دهند.
با توجه به این موضوع من به همراه احسان رضاییان از این به بعد هدایت تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان را نیز برعهده خواهیم داشت.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان در باره چگونگی استفاده ازدیگر مربیان به ویژه مربیان استانی در کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی نیز گفت : به نظر من از مربیانی که در رده سنی پایه فعالیت می کنند و وزنه بردارانی را به تیم ملی تحویل می دهند می توان به عنوان مربیان ادواری برای حضور در کادرهای فنی تیم های ملی دعوت کرد .
پانزوان در باره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران در روزهای آینده و ارتباطش با او نیز گفت : بی شک باید ارتباط مناسبی بین سرمربیان تیم های ملی وزنه برداری رده های گوناگون سنی ایران به منظور ایجاد هماهنگی و همفکری وجود داشته باشد که این چنین نیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید