خسرو کفیلی

در اوزان نیمه سنگین و سنگین شانس کسب مدال طلا از رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان در مکزیک را داریم .
سیدهادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران در آستانه اعزام به مکزیک محل برگزاری رقابتهای جهانی جوانان با بیان این مطلب گفت : تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران با ۱۰ وزنه بردار در شش وزن ۸۱، ۸۹ ، ۹۶ ، ۱۰۲ ، ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم در رقابتهای جهانی مکزیک شرکت خواهد کرد که در اوزان نیمه سنگین و سنگین شانس کسب مدال طلا داریم و در دیگر اوزان نیز وزنه برداران برای بدست آوردن مدال باید رقابت کنند.
او به حضور علیرضا یوسفی رکورددار جوانان جهان در دسته فوق سنگین در ترکیب تیم اعزامی کشورمان به این مسابقات اشاره کرد و گفت : با آنکه یوسفی به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته است این وزنه بردار در ترکیب تیم کشورمان قرار خواهد گرفت و امید داریم یوسفی یکی از مدال آوران کشورمان از این مسابقات باشد ، ضمن آنکه طاها نعمتی دیگر وزنه بردار فوق سنگین کشورمان در این مسابقات خواهد بود.
پانزوان به حضور سه ماهه وزنه برداران جوان کشورمان دراردوهای آمادگی که در شهرهای بابلسر و شیراز دایر شد ، اشاره کرد و گفت : برای شرکت در رقابتهای جهانی کار خود را از سه ماه پیش آغاز کردیم نخست مرحله اول اردو را در بابلسر دایر کردیم و آنگاه در شیراز اردو زدیم و به تمرینات ادامه دادیم و اکنون با نزدیک شدن به زمان اعزام به مکزیک در آکادمی ملی المپیک اسکان یافته ایم که این مرحله از اردو تا زمان اعزام ادامه خواهد داشت.
پانزوان از تیم های ترکیه ، ازبکستان ، قزاقستان ، هندوستان و … به عنوان حریفان اصلی تیم ایران برای کسب عنوان قهرمانی یاد کرد و گفت : افزون بر این تیم ها ، دیگر کشورها نیز تک ستاره هایی در اوزان مختلف دارند که رقابت با آنان سخت است.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان به شرایط سنی برخی وزنه برداران ایرانی شرکت کننده در رقابتهای جهانی مکزیک اشاره کرد و افزود : برخی از وزنه برداران کشورمان آخرین سال را در در رده سنی نوجوانان می گذرانند و سال ها می توانند در رده سنی جوانان تیم کشورمان را همراهی کنند .
این وزنه برداران به تازگی و در هفته اول لیگ وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های کشورمان چهره بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند که نشان از آمادگی آنان برای شرکت در رقابتهای جهانی بود.
او در باره چگونگی رکوردگیری از وزنه برداران حاضر در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران برای محاسبه در هفته اول لیگ جوانان اظهارداشت : با هماهنگی به عمل آمده با فدراسیون وزنه برداری به صورت رسمی از آنان در اردوی تیم ملی رکوردگیری به عمل آمد و حدنصابهای آنان برای تیم هایشان در این هفته محاسبه شد.
بی شک در صورت همزمانی این رکوردگیری و پیکارهای هفته اول لیگ جوانان ، شاهد تغییراتی در نفرات برتر اوزان مختلف بودیم .
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران در باره تصمیم جدید مسوولان فدراسیون وزنه برداری برای دعوت از برخی از وزنه برداران جوان برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی گفت :‌ پیش از این نیز برخی از وزنه برداران جوان در اردوی آمادگی تیم ملی حضور یافته و با بزرگان این رشته ورزشی به تمرین پرداختند، اکنون نیز برخی ازحاضران در اردوی تیم ملی جوانان ایران شایستگی دعوت به اردوی تیم ملی را دارند.
پانزوان که از یک سال پیش به عنوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان انتخاب شد ، پشتوانه سازی برای تیم ملی را کاری زمان بر دانست و گفت : همگان به خوبی می دانند که پشتوانه سازی بسیار زمان بر است با این وجود در این مدت کم به همراه دیگر دستیارانم توانستیم برخی از چهره های جدید را به وزنه برداری ایران تحویل دهیم .

دیدگاهتان را بنویسید