خسرو کفیلی

کسب عنوان قهرمانی رقابتهای وزنه برداری نوجوانان قهرمانی آسیا توسط کشورمان مسجل است ولی در رده سنی جوانان به نظر می رسد رقابت سختی را با برخی از تیم ها خواهیم داشت.
هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران پیش از اعزام به دهلی نو محل برگزاری رقابتهای وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا با بیان این مطلب گفت : با اینکه تا این لحظه استارت لیست مسابقات منتشر نشده است ولی با توجه به شناختم از حریفان می توانم بگویم که در رده سنی نوجوانان عنوان قهرمانی را کسب خواهیم کرد ولی در رده سنی جوانان با برخی تیم ها رقابت داریم .
او به شمار وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان اعزامی به رقابتهای آسیایی هندوستان اشاره کردو گفت : با ۱۰ وزنه بردار نوجوان و ۵ وزنه بردار جوان در این پیکارها شرکت خواهیم کرد که پنج وزنه بردار نوجوان کشورمان در رقابتهای جوانان نیز به شرکت خواهند کرد.
او از محراب دواسری (دسته ۶۱ کیلوگرم ) – نوجوانان و جوانان ، ایلیا صالحی پور ( دسته ۸۱ کیلوگرم ) نوجوانان و جوانان ، عبدالله بیرانوند ( دسته ۸۱ کیلوگرم ) جوانان ، فرهاد قلی زاده (‌دسته ۸۹ کیلوگرم ) نوجوانان و جوانان ، امیر محمدسلیمانی ( دسته ۸۹ کیلوگرم ) نوجوانان و جوانان ، محمد امین حبیبی ( دسته ۹۶ کیلوگرم ) نوجوانان ، حمید رضا ر زارعی ( دسته ۹۶ کیلوگرم ) نوجوانان ، علیرضا نصیری ( دسته ۹۶ کیلوگرم ) جوانان ، ابوالفضل زارع ( دسته ۱۰۲ کیلوگرم ) نوجوانان و جوانان ، ابوالفضل کیانی ( دسته ۱۰۲ کیلوگرم ) نوجوانان ،کوروش زارع ( دسته ۱۰۲ کیلوگرم جوانان ، حسن عمادی ( دسته ۱۰۲ کیلوگرم ) جوانان ، طاها نعمتی مقدم ( دسته به اضافه ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم ) نوجوانان و جوانان ، حمیدرضا محمدی تنها ( دسته به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم ) نوجوانان و علیرضا اسفندیاری ( دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم ) جوانان به عنوان نفرات اعزامی کشورمان به این رقابتها یاد کرد.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان گفت : بسان گذشته شانس اصلی تیم کشورمان برای کسب مدال طلا از این مسابقات در اوزان سنگین است ولی در دیگر اوزان نیز شانس داریم .
پانزوان در باره امکان عدم حضور تیم چین در این مسابقات نیز گفت : حضور تیم چین با داشتن وزنه برداران قدرتمند در اوزان سبک با توجه به رقابت تیم ایران با تیم هایی همچون ازبکستان به سود تیم کشورمان خواهد بود.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان از وزنه برداران نوجوان کشورمان به عنوان پشتوانه های ملی پوشان ایران یاد کرد و گفت : از میان نفرات اعزامی به رقابتهای آسیایی بزودی برخی از آنان برای شرکت در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت خواهد شد و شایستگی های خود را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی به نمایش خواهند گذاشت.
پانزوان با اشاره به اینکه سه نفر از وزنه برداران نوجوان کشورمان سال آینده نیز در این رده سنی تیم کشورمان را همراهی خواهند کرد و گفت: به جز سه وزنه بردار نوجوان که سال آینده نیز در معیت تیم نوجوانان کشورمان در رقابتهای قاره ای و جهانی خواهند بود دیگر وزنه برداران در رده سنی جوانان شانس خود را برای پوشیدن دوبنده تیم ایران آزمایش خواهند کرد.
او در باره شرکت تیم وزنه برداری جوانان ایران در رقابتهای جهانی که قرار است در مکزیک برگزار شود ، نیز گفت : طبق برنامه ارائه شده به فدراسیون وزنه برداری اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران پس از بازگشت از دهلی نو دایر خواهد شد . با توجه به بعد مسافت و هزینه سنگین این سفر هنوز شمار ملی پوشان جوان کشورمان در این مسابقات مشخص نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید