خسرو کفیلی

سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران با
نزدیک شدن به زمان اعزام تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان به رقابتهای جهانی مکزیک ، اسامی ۱۰ وزنه بردار اعزامی کشورمان به این مسابقات را در حالی اعلام کرد که تنها در یک وزن شانس کسب مدال طلا وجود دارد.
سیدهادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان پس از برگزاری سه ماه اردو برای ملی پوشان جوان کشورمان از ایلیا صالحی‌پور از خوزستان و عبدالله بیرانوند از لرستان در دسته ۸۱ کیلوگرم، حمیدرضا زارعی از فارس و امیرحسین سلیمانی از اردبیل در دسته ۸۹ کیلوگرم، علیرضا نصیری از فارس در دسته ۹۶ کیلوگرم، ابوالفضل زارعی از فارس در دسته ۱۰۲ کیلوگرم، کورش زارع از فارس و آریا پایدار از گیلان در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و طاها نعمتی‌مقدم از اردبیل و علیرضا یوسفی از مازندران در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم به عنوان اعضامی اعزامی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران به رقابت های فوق نام برد.
مسوولان فدراسیون وزنه برداری که پس از ارائه گزارشاتی از سوی پانزوان با اعزام تیم کشورمان آن هم با ترکیب کامل به مسابقات جهانی مکزیک با توجه به هزینه بالای این سفر موافقت کردند که تیم ایران تنها در دسته فوق سنگین شانس کسب مدال طلا از این رویداد مهم را دارد.
نگاهی به استارت لیست اولیه مسابقات جهانی مکزیک نشان می دهد که علیرضا یوسفی و طاها نعمتی دو نماینده کشورمان در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم رقابتهای جهانی مکزیک امید اول تیم کشورمان برای کسب مدال در این رویداد جهانی هستند.
یوسفی رکورددار دسته فوق سنگین جهان که پس از رهایی از بند مصدومیت به تازگی تمریناتش را آغاز کرده است با حدنصاب ۳۸۰ کیلوگرم بیشترین رکورد را دراین دسته اعلام کرده است.
پس از یوسفی ، طاها نعمتی دیگر وزنه بردار کشورمان با حدنصاب ۳۷۰ کیلوگرم در رده دوم ایستاده است.
ولادیمیر ماکورا وزنه بردار جمهوری چک نزدیکترین تعقیب کننده دو ملی پوش کشورمان دراین مسابقات است.
آریا پایدار و کوروش زارع دونماینده ایران در دسته ۱۰۹ کیلوگرم خواهند بود.
این دو وزنه بردار برای ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی رقابت سختی را با وزنه بردارانی از کشورهای اوکراین / دو وزنه بردار/ ترکیه ، گرجستان و لهستان خواهند داشت.
۳۶۰ و ۳۵۰ کیلوگرم حدنصابهایی که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران برای پایدار و زارع اعلام کرده اند.
میکیتا روبانوفسکی وزنه بردار اوکراینی با ۳۶۳ کیلوگرم بیشترین حدنصاب را در این دسته ثبت کرده است.
ابوالفضل زارع تنها نماینده ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم در حالی حدنصاب ۳۵۰ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرده است که چهار وزنه بردار از کشورهای ارمنستان ، قزاقستان ، ترکیه و گرجستان بیشتر از او حدنصاب ثبت کرده اند.
با نگاهی به حدنصاب های این وزن به نظر می رسد که زارع از هم اکنون باید برای کسب مدال برنز این دسته با رقبایی تز کشورهای گرجستان و آمریکا رقابت کند.
علیرضا نصیری وزنه بردار دسته ۹۶ کیلوگرم که با حدنصاب ۳۵۰ کیلوگرم در رقابتهای جهانی مکزیک شرکت خواهد کرد که وزنه برداران کشورهای مصر ،قزاقستان ،ترکمنستان و اوکراین بیشتر از او حدنصاب اعلام کرده اند.
حمید رضا زارعی و امیر حسین سلیمانی دو وزنه بردار دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان در این دسته خواهند بود.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران حدنصاب ۳۳۰ کیلوگرم را برای این دو وزنه بردار اعلام کرده است.
با توجه به حدنصاب اعلام شده برای سلیمانی و زارع کسب مدال از سوی این دو وزنه بردار دراین وزن بسیار کم است چرا که وزنه بردارانی از کشورهای ارمنستان ، البانی ، گرجستان ، ترکیه ، کانادا و قزاقستان بیشتر از آنان رکورد اعلام کرده اند.
ایلیا صالح پور و عبدالله بیرانوند نمایندگان کشورمان در دسته ۸۱ کیلوگرم رقابتهای جهانی هستند.
با توجه به حدنصابهای اعلام شده در استارت لیست رقابتهای این وزن ، صالح پور و بیرانوند برای کسب مدال طلا دراین وزن رقابت سختی را با تورایف وزنه بردار ترکمنستانی خواهد داشت.
وزنه برداران کشورهای گرجستان و مصر / دو نماینده / نیز از شانس های کسب مدال دراین وزن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید