خسرو کفیلی

هفته نخست لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران بدون حضور ملی پوشان این رشته ورزشی در حالی در رشت با پیشتازی تیم ذوب آهن اصفهان به پایان رسید که کیانوش رستمی ملی پوش سابق وزنه برداری ایران برای حضور دو باره در تیم ملی وزنه برداری کشورمان به روی تخته رفت و وزنه های سبکی را بالای سر قرار داد.
شش تیم ذوب آهن اصفهان ، ملی حفاری اهواز ،مناطق نفت خیز جنوب ، رعد پدافند هوایی ، نیروی زمینی و نیروی هوایی در حالی آغازگر فصل جدید لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور بودند که نتایج رقابتهای این هفته تحت شعاع حضور رستمی در رشت و رکوردگیری این وزنه بردار که به تازگی از مسوولان فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران خواستار حضور در اردوی تیم ملی و شرکت در رقابتهای بین المللی قطر که حکم انتخابی بازی های المپیک دارد ، قرار گرفت.
رستمی که در این رقابتها به عنوان وزنه بردار آزاد و در وزن ۱۰۲ کیلوگرم شرکت کرده بود ، بر خلاف انتظارات به زدن دو وزنه سبک پرداخت و به کار خود پایان داد.
دارنده مدال طلای رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک ریودوژانیرو در این رکوردگیری دو بار به روی تخته رفت و در حرکت یک ضرب ۱۰۰ کیلوگرم و در دو ضرب ۱۲۰ کیلوگرم را مهار کرد و به کار خود خاتمه داد و در سخنانی پس از این رکوردگیری خواستار حضور در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران و رکوردگیری با حضور کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران شد.
این وزنه بردار اکنون در انتظار ابراز نظر کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برای دعوت از او به منظور شرکت در رقابتهای بین المللی قطر که برای او از اهمیت بسیاری برخوردار است ، می باشد.
رستمی که با عدم حضور در رکوردگیری از ملی پوشان وزنه برداری ایران پیش از شرکت در رقابتهای جهانی عربستان که مهمترین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس بود عملا حضورش در بازی های المپیک آینده با مشکل روبه رو شده است چندی است با نامه نگاری های متعدد با مسوولان وزارت ورزش و جوانان ، مسوولان فدراسیون وزنه برداری ، مقامات فدراسیون بین المللی وزنه برداری و … تلاش دارد با حضور در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران و شرکت در سه رقابت گزینشی بازی های المپیک در دسته ۱۰۲ کیلوگرم امتیازات لازم را برای شرکت در این بازی ها کسب کند.
به هر حال به دور از حواشی حضور رستمی در لیگ ، هفته اول این مسابقات همزمان با لیگ جوانان برگزار شد و تیم ذوب آهن اصفهان قهرمان فصل گذشته این مسابقات به رهبری علی جباری و در پی مصدومیت رضا بیرانوند ملی پوش سابق تیم ملی حفاری اهواز پیشتاز شد.
ذوبی ها که در غیاب ملی پوشان وزنه برداری ایران که رکوردهایشان در بازی های آسیایی هانگ ژو در هفته اول لیگ برای تیم هایشان محاسبه شد با کسب ۶۳۰ امتیاز بالاتر از تیم های مناطق نفت خیز و رعد پدافند هوایی که ۶۱۷ و ۵۴۹امتیاز کسب کردند در رده نخست ایستاد و تیم ملی حفاری اهواز که یکی از مدعیان قهرمانی این دوره از مسابقات بشمار می رود با مصدومیت بیرانوند و یک وزنه بردار کمتر و کسب ۵۲۷ امتیاز در جای چهارم قرار گرفت.
بی شک با کسب نتایج هفته اول لیگ ، کار برای تیم ملی حفاری اهواز که همچنان فراز رامهرمزی هدایتش را برعهده دارد ، برای کسب عنوان قهرمانی بسیار سخت خواهد شد.
در این مسابقات که در اوزان مختلف برگزار شد ، پیمان دهقانی از تیم ذوب آهن اصفهان ، محراب دواسری از ذوب آهن اصفهان ، حافظ قشقایی از ذوب آهن اصفهان ، رضا باقی از رعد پدافند هوایی ، علی مکوندی از مناطق نفت خیز جنوب ، سید ایوب موسوی از مناطق نفت خیز جنوب ،حسین بیرانوند از ذوب آهن اصفهان ، مهدی کرمی از ملی حفاری اهواز و علی داودی از ملی حفاری اهواز عناوین نخست را کسب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید