خسرو کفیلی

کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با اتخاذ تصمیمی سخت بر روی نام کیانوش رستمی خط کشید ولی یک فرصت دیگر به سهراب مرادی داد تا شانس خود را برای حضور در ترکیب تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان بیازماید.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به همراه بهمن زارع و وحید ربیعی دستیارانش پس از پایان رکوردگیری از ملی پوشان وزنه برداری ایران و عدم شرکت رستمی در این رکوردگیری پس از بررسی های لازم به این نتیجه رسید که برروی نام این وزنه بردار مشهور خط بکشد .
رستمی دارنده چندین مدال آسیایی ، جهانی و المپیک که در زمان ریاست سجاد انوشیروانی نیز بسان گذشته تمریناتش را به تنهایی انجام می دهد و از حضور در تمرینات جمعی ملی پوشان در اردوی آمادگی تیم ملی خودداری می کند ، با اینکه سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران از تمامی ملی پوشان خواسته بود در این رکوردگیری شرکت کنند ، این درخواست را با ادعای مصدومیت اجابت نکرد و در رکوردگیری از ملی پوشان شرکت نکرد.
همین امر باعث شد که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران مهمترین تصمیم خود را با نزدیک شدن به زمان اعزام کشورمان به رقابتهای جهانی عربستان اتخاذ کند و نام این وزنه بردار را از فهرست ملی پوشان کشورمان برای شرکت در این مسابقات خارج کند.
رستمی که پیش از این با حضور در ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران در دو رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس / رقابتهای جهانی کلمبیا و پیکارهای آسیایی کره جنوبی / شرکت کرده بود ،
با از دست دادن حضور در رقابتهای جهانی عربستان که یکی از دو رویداد مهم گزینشی بازی های المپیک پاریس محسوب می شود و طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری تمامی وزنه بردارانی که شانس حضور در این بازی ها را را دارند می بایست در آن شرکت کنند ، عملا حضورش در پاریس کمرنگ شده است.
با کنار گذاشتن رستمی از ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان ، این امکان وجود دارد که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان از حسین سلطانی ملی پوش دسته ۸۱ کیلوگرم در یک دسته بالاتر به جای رستمی استفاده کند.
در صورت تحقق این امر ، سید مصطفی جوادی و حسین سلطانی می توانند دو نماینده ایران در وزن المپیکی ۸۹ کیلوگرم در رقابتهای جهانی عربستان باشند.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در پایان رکوردگیری از ملی پوشان کشورمان افزون بر رستمی بر نام رضا حسن پور ، عباس فخر زارع ،حسین بیرانوند ،علی مکوندی ، عارفی خاکی و فرهاد اکبری نیز خط کشید تا اردوی ملی پوشان با ۱۲ وزنه بردار همچنان و تا زمان اعزام تیم کشورمان به رقابتهای جهانی عربستان دایر باشد.
نصیرشلال و دستیارانش در حالی بر نام رستمی خط کشیدند که یک فرصت دیگر به سهراب مرادی دیگر ملی پوش کشورمان دادند تا شانس خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان بیازماید.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی که مرادی در رکوردگیری از ملی پوشان وزنه برداری کشورمان دو بار مقابل وزنه ۱۶۵ کیلوگرم متوقف شد و در حرکت دو ضرب نیز به روی تخته نرفت ولی همچنان به او فرصت داد تا ۲۰ روز دیگر در رکوردگیری دیگری که از ملی پوشان به عمل خواهد آمد شانس خود را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در رقابتهای جهانی عربستان بیازماید.
ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان که پس از دو بار عمل جراحی بر روی کتفش و گذراندن دوران نقاهت همچنان از قرار گرفتن زیر وزنه های سنگین هراس دارد ، با اینکه با حضور در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را داشت در جرگه وزنه برداران ایرانی شانس حضور در این بازی ها را دارد ، در صورتی که در ترکیب تیم ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان قرار نگیرد امیدش برای حضور در بازی های المپیک پاریس کمرنگ خواهد شد.
علی داودی ملی پوش فوق سنگین کشورمان که به تازگی از هاوانا محل برگزاری رقابتهای جایزه بزرگ کوبا و کسب سه مدال طلا به میهن اسلامی بازگشته و سید ایوب موسوی ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم ایران نیز در این رکوردگیری شرکت کنند ولی کادر فنی تیم ملی این اجازه را به آنان داد که همچنان در اردو حضور یابند و خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و سپس بازی های آسیایی هانگ ژو آماده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید