خسرو کفیلی

وزارت ورزش و جوانان تاکنون پاسخی به اعتراض من نسبت به رد صلاحتیم برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری نداده است.
جلیل امیری یکی از کاندیداهای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : پس از اعلام عدم تایید صلاحیتم باادعای فقدان داشتن سوابق مدیریتی ، اعتراضی در این خصوص در زمان تعیین شده تهیه و به وزارت ورزش وجوانان ارائه کردم که پس از نزدیک به دو هفته تاکنون پاسخی به اعتراض داده نشده است.
دبیر اسبق فدراسیون وزنه برداری افزود : پس از آن به دفعات پیگیری های لازم را به عمل آورده ام و تنها پاسخی که به من داده می شود این است که باید منتظر بمانم تا کمیسیون بررسی مجدد صلاحیت کاندیداها تشکیل شود.
به نظر می رسد دست اندرکاران ورزش کشور قصد دارند این کمیسیون را نزدیک به زمان برگزاری انتخابات برگزار کنند که من دیگر نتوانم برای شرکت در انتخابات رایزنی های لازم را به عمل آورم.
با توجه به اینکه تاریخ ۱۸ بهمن ماه از سوی فدراسیون وزنه برداری برای برگزاری مجمع عمومی این فدراسیون برای برگزاری انتخابات اعلام شده است با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد این انتخابات با تاخیر برگزار شود.
نامزد شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری با زیر سووال بردن برگزاری این انتخابات اظهارداشت : با توجه به اینکه سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری خود یکی از کاندیداهای شرکت در این انتخابات است من معتقدم که وزارت ورزش و جوانان نسبت به تعیین سرپرستی جدید اقدام کند تا او با توجه به زمانی که دراختیارش است دوباره نسبت به برگزاری انتخابات به ویژه برگزاری انتخابات کمیسیون های ورزشکاران ، مربیان و داوران اقدام کند.
امیری با اشاره به برگزاری انتخابات کمیسیون های ورزشکاران ، داوران و مربیان فدراسیون وزنه برداری که با اعتراضاتی نیز همراه بود ، گفت : برگزاری چنین انتخاباتی که با اعتراض بسیاری از خانواده وزنه برداری روبه رو شده است ، صحیح نبود.
متاسفانه باید بگویم انتخابات را در یک روز تعطیل برگزار کردند و شمار بسیاری از مربیان ، ورزشکاران و داوران وزنه برداری نتوانستند به دلایل مختلف در این انتخابات شرکت کنند.
اکنون افرادی در این کمیسیون ها رای آورده اند که بیشتر آنان در فدراسیون وزنه برداری شاغل هستند ، سووال من این است افرادی که در فدراسیون شاغل هستند چگونه می توانند به دیگر نامزدهای شرکت در این انتخابات رای بدهند.
نامزد شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری با اشاره به تفاوت متن آیین نامه نامزدهای شرکت در انتخابات روسای فدراسیون های ورزشی در هیات دولت با آیین نامه ای که وزارت ورزش وجوانان در این خصوص اجرا می کند ، گفت : در آیین نامه ای که توسط هیات دولت به تصویب رسیده است صراحتا از مدیران صنعتی و دیگر بخش ها حمایت به عمل آمده است و آنان را واجد الشرایط شرکت در این انتخابات اعلام می دارد ولی در آیین نامه ای که از سوی وزارت ورزش و جوانان به اجرا گذاشته شده است امتیازی برای مدیران صنعتی و دیگر مدیران بخش های مختلف قائل نشده است.
او تصریح کرد : من سال ها به عنوان قائم قائم در باشگاه سایپا فعالیت کرده ام و در بخش های مختلف ورزشی نیز سابقه مدیریت داشته ام که هیچ یک از آنها در سوابقم محسوب نشده است.
به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان یک دایره بسته برای برخی از قهرمانان ورزشی و یا افرادی که در این وزارت خانه مشغول به کار هستند ایجاد کرده است تا آنان بتوانند در انتخابات فدراسیون های ورزشی شرکت کنند.
در این دایره جایی برای افرادی مثل من که هم در بخش ورزش و هم صنعت سابقه مدیریتی دارم ، وجود ندارد.
امیری با اشاره به ارتباطش با ایوب بهتاج دیگر نامزد شرکت در این انتخابات اظهارداشت : در این خصوص با بهتاج تماس هایی داشته است و او نیز در پی رفع مشکلاتی است که برای من ایجاد شده است ، می باشد.
او تصریح کرد : با اینکه صلاحیت من هنوزتایید نشده است و می دانم که با توجه به شرایط موجود کار سختی در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری دارم ولی من رایزنی های خود را با روسای هیات های وزنه برداری استان ها و دیگر اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری آغاز کرده ام .

دیدگاهتان را بنویسید