خسرو کفیلی

کدورت ها بین نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران و سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری با تشکیل اردوی آمادگی ملی پوشان کشورمان و آغاز فعالیت دوباره نصیرشلال پایان یافت.
گفته می شود نزدیک به یک ماه پیش و به هنگام حضور اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در چالوس محل برگزاری اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی ازبکستان و ابراز نظر حسین رضازاده رییس این کمیته مبنی بر اینکه وزنه بردارانی به تاشکند محل برگزاری رقابتهای آسیایی اعزام شوند که شانس کسب مدال از این رویداد قاره ای را داشته باشند و اعزام ملی پوشانی که شانس کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند به تاشکند و حمایت انوشیروانی از تصمیم اعضای این کمیته کدورتهایی بین نصیرشلال و انوشیروانی کدورتهایی ایجاد شده بود.
این کدورت ها که هر دو طرف در گفت وگوهایشان با رسانه های جمعی آن را تکذیب کردند ، باعث شد که بر خلاف انتظارات ، نصیرشلال از میان نزدیک به ۲۰ وزنه بردار حاضر در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران که شماری از آنان از جمله رسول معتمدی ملی پوش ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان شانس کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را داشتند ، برخلاف نظر کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری سه وزنه بردار جوان را راهی تاشکند محل برگزاری رقابتهای آسیایی کرد.
این تصمیم سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران عملا باعث شد که معتمدی که یکی از شانس های حضور در بازی های المپیک پاریس بود به علت نرسیدن به حدنصاب پنج حضور در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس شانس حضور در این بازی ها را از دست بدهد.
انصراف سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران از سفر به تاشکند محل برگزاری رقابتهای آسیایی واعزام دو دستیارش به ازبکستان تشدید کننده شایع کدورت ها بین نصیرشلال و انوشیروانی بود.
با بازگشت تیم ملی وزنه برداری ایران از تاشکند و اعلام اسامی ۱۵ وزنه بردار از سوی نصیرشلال برای حضور در اردوی آمادگی ملی پوشان وزنه برداری کشورمان برای شرکت در رقابتهای جام جهانی تایلند که آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس خواهد بود و فرورین ماه سال آینده برگزار خواهد شد به نظر می رسد که کدورتهای ایجاد شده بین نصیرشلال و انوشیروانی به پایان رسیده است .
با رفع این کدورتها و تفاهم بوجود آمده بین سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران و رییس فدراسیون وزنه برداری ، اکنون تمام هم و غم دست اندرکاران این فدراسیون و کادر فنی تیم ملی به کسب سه سهمیه حضور تیم ایران برای شرکت در بازی های المپیک پاریس باشد.
نصیرشلال که به نظر می رسد تا پایان بازی های المپیک پاریس سکان هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران را برعهده خواهد داشت در نخستین گام برنامه های خود را برای حضور قدرتمند چهار ملی پوشان کشورمان به نام های علی داودی ، آیت شریفی ، میر مصطفی جوادی و رضا دهدار برای شرکت در رقابتهای جام جهانی تایلند که آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس خواهد بود ، تدوین کرده است.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در تایلند نخست در پی تثبیت جایگاه رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان در میان وزنه برداران صعود کننده در این دسته به بازی های المپیک پاریس است و آنگاه محک زدن علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوشان اوزان به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم و ۸۹ کیلوگرم ایران که حضورشان در این بازی ها از هم اکنون مسجل است با رقبای قدرتمندشان است.
نصیرشلال در صورت تحقق کسب سه سهمیه تیم ملی وزنه برداری ایران در بازی های المپیک پاریس در تایلند ،در زمان باقی مانده تا حضور در پاریس فرصت لازم برای آماده کردن این سه وزنه بردار به منظور کسب افتخاری دیگر برای وزنه برداری کشورمان را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید