خسرو کفیلی

وزنه برداری بزودی به جمع رشته های بازی های جهانی کارگران اضافه خواهد شد.
علی کردی رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری با بیان این مطلب گفت : شرط حضور وزنه برداری در جمع بازی های جهانی کارگران برگزاری یک دوره مسابقات بین المللی با حضور ۶ تیم خارجی است و ما قصد داریم با برگزاری این مسابقات در جزیره کیش ، وزنه برداری را نیز به جمع رشته های بازی های فوق اضافه کنیم .
بی شک با توجه به شمار بسیار وزنه برداران کارگر در ایران ، حضور آنان در رقابتهای جهانی ، انگیزه این وزنه برداران را دوچندان خواهد کرد.
او افزود : در این راستا تعاملات خوبی با مسوولان فدراسیون وزنه برداری بعمل آمده و قرار است مسوولان این فدراسیون با ارسال دعوت نامه هایی به کشورهای مختلف بستر مناسب برای برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی وزنه برداری کارگران را در جزیره کیش فراهم کنند.
رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری در باره عدم اعزام تیم منتخب وزنه برداری کارگران ایران به رقابتهای بین المللی جام نعیم سلیمان اوغلو ترکیه اظهارداشت : متاسفانه مسوولان ترکیه ای این مسابقات را برگزار نکردند و در سال جاری تیمی از وزنه برداران کارگر ایران به هیچ رویدادی اعزام نشد که این امر بی انگیزگی وزنه برداران کارگر را بدنبال داشت.
تیم منتخب کارگران ایران ، متشکل از بهترین های رقابتهای قهرمانی کشور و لیگ وزنه برداری کارگران کشورمان قرار بود به یک رویداد خارجی اعزام شود.
او تصریح کرد : با هماهنگی های به عمل آمده با مسوولان فدراسیون وزنه برداری ، تیم وزنه برداری کارگران کشورمان بزودی به یک رویداد خارجی اعزام خواهد شد. دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری قول داده اند در صورتی که دعوت نامه ای برای شرکت در یک رویداد خارجی دریافت کنند، تیم وزنه برداری کارگران را به این رویداد اعزام کنند.
کردی با ابراز تاسف از عدم برگزاری نخستین دوره لیگ وزنه برداری بانوان کارگران ایران گفت : با اینکه قصد داشتیم برای نخستین بار ، رقابتهای فوق را با حضور وزنه برداران دختر کارگر در کشور برگزار کنیم ولی متاسفانه برخی مشکلات مانع از این امر شد ولی با تمهیدات صورت گرفته این مسابقات را اردیبهشت ماه سال آینده در اهواز برگزار خواهیم کرد .
این را هم بگویم که استقبال نسبتا خوبی نیز از این مسابقات صورت گرفته است و تاکنون ۱۴ تیم آمادگی خود را برای شرکت در این مسابقات اعلام کرده اند.
رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری به تفاهمنامه تدوین شده بین فدراسیون های کارگری و وزنه برداری که بزودی به امضا روسای دو فدراسیون خواهد رسید ، گفت ‌: در راستای گسترش روابط دو فدراسیون این تفاهمنامه تدوین و به امضای دو رییس فدراسیون خواهد رسید که این امر نشان از روابط خوب دو فدراسیون است.
کردی به تدوین تقویم برنامه های این انجمن در سال آیند اشاره کرد و گفت : در این تقویم که نسخه ای از آن در اختیار فدراسیون وزنه برداری قرار گرفته است ، افزون بر برگزاری رقابتهای مختلف ، برگزاری کلاس های آموزشی در بخش های مربیگری و داوری نیز دیده شده است .
مهمترین برنامه ای که در این تقویم گنجانده شده است ، برگزاری سومین دوره لیگ وزنه برداری کارگران کشور است که این مسابقات بسان دو دوره گذشته به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید