:
خسرو کفیلی

ملی پوش وزنه برداری ایران بار دیگر در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران که برای شرکت در رقابتهای آسیایی ازبکستان در چالوس دایر شده است ،حاضر نشد.
از میان هفت ملی پوش وزنه برداری ایران که به تازگی برای شرکت در رقابتهای بین المللی قطر عازم دوحه شده بودند ، رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران با عدم حضور در اردوی آمادگی تیم ملی ، تمریناتش را به تنهایی در زادگاهش رامهرمز انجام می دهد.
این ملی پوش خوزستانی کشورمان که در طول سال های اخیر به دفعات مدال های متعددی از رقابتهای جهانی و آسیایی برای کشورمان به ارمغان آورده است ، پس از بازگشت از هانگ ژو محل برگزاری بازی های آسیایی دیگر در هیچ یک از دو مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی ازبکستان حاضر نشده است .
این وزنه بردار به تازگی به همراه شش ملی پوش کشورمان عازم دوحه محل برگزاری رقابتهای بین المللی وزنه برداری قطر که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را داشت شرکت کرد و در این مسابقات تنها بسان دیگر ملی پوشان به وزن کشی و دادن آزمایش دوپینگ پرداخت.
بی شک عدم حضور دهدار در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران با هماهنگی با نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان صورت گرفته است و این وزنه بردار پس از ناکامی در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو تصمیم به انجام تمرینات انفرادی گرفته است.
دهدار که یکی از شانس های تیم ملی وزنه برداری ایران برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس در دسته ۱۰۲ کیلوگرم است ، برای تحقق این امر افزون بر رقابت با رسول معتمدی می بایست با مهدی کرمی ملی پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم کشورمان که بنا به صلاحدید نصیرشلال به یک دسته پایین تر آمده است نیز به رقابت بپردازد.
این وزنه بردار خوزستانی که برای کسب سهمیه بازی های المپیک ، باید در یکی از دو رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس باقی مانده در یک رویداد شرکت و به بهترین نتیجه دست یابد هنوز مشخص نیست که به تشخیص سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای آسیایی ازبکستان و یا در رقابتهای جایزه بزرگ تایلند شرکت خواهد کرد.
با اضافه شدن مهدی کرمی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ، اکنون تمام معادلات به هم ریخته است چرا که از میان کرمی ، دهدار و معتمدی تنها دو ملی پوش کشورمان دراین دسته می توانند در رقابتهای جایزه بزرگ تایلند که طبق قوانین فدراسیون جهانی وزنه برداری حضور تمامی مدعیان کسب سهمیه بازی های المپیک پاریس در آن الزامی است ،شرکت کنند.
با توجه به عدم حضور دهدار در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و تمرینات کرمی و معتمدی به همراه دیگر ملی پوشان در اردوی تیم ملی ، چگونگی حضور دو باره دهدار در این اردو سووالی است که مطرح است.
به نظر می رسد هفته پایانی لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران که از اوایل هفته آینده با حضور تمامی ملی پوشان در تهران برگزار خواهد شد ، آخرین فرصتی است که دهدار توانایی خود را به کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران نشان دهد و دو باره با حضور در اردوی تیم ملی خود را برای شرکت در دو رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس آماده کند.

دیدگاهتان را بنویسید