خسرو کفیلی

ملی پوشان وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی ازبکستان که اواسط ماه جاری در تاشکند برگزار می شود، امروز مشخص خواهد شد.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران پیش از آنکه فهرست نهایی ملی پوشان وزنه برداری کشورمان را از طریق فدراسیون وزنه برداری به کنفدراسیون وزنه برداری آسیا ارسال کند ، اسامی نفرات اعزامی کشورمان را به رقابتهای آسیایی ازبکستان که حکم انتخابی بازی های المپیک را نیز دارد ، طبق توافق صورت گرفته امروز برای تایید نهایی به کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که رییس آن حسین رضازاده است ، ارائه خواهد کرد.
اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری متشکل از حسین رضازاده ، حسین توکلی و کمال موسوی چندی پیش با حضور در چالوس محل تشکیل اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران و مشاهده تمرینات ملی پوشان کشورمان دو شرط برای اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به این مسابقات قاره ای گذاشتند.
اعزام ملی پوشانی که شانس کسب سهمیه برای شرکت در بازی های المپیک پاریس دارند و ملی پوشان که انتظار است که بر یکی از سکوهای قهرمانی اوزان مختلف قرار گیرند دو شرطی است که کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری برای اعزام ملی پوشان کشورمان به تاشکند بر آن تاکید داشتند.
با توجه به شروط اعلامی از سوی کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری و غیبت میرمصطفی جوادی و رضا دهدار ملی پوشان اوزان ۸۹ و ۱۰۲ کیلوگرم ایران که از شانس های تیم ایران برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس هستند دراین مسابقات به نظر می رسد ، حضور مهدی کرمی ، رسول معتمدی، علی داودی و آیت شریفی ملی پوشان اوزان ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان و از شانس های ایران برای کسب سهمیه حضور در بازی های فوق در ترکیب تیم اعزامی در رقابتهای آسیایی ازبکستان تقریبا قطعی باشد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران بی شک دیگر اعضای ترکیب تیم ملی کشورمان را از وزنه برداران جوانی همچون مسعود ممیوند ، عبداله بیرالوند ، علیرضا نصیری ، ایلیا صالح پور ، آریا پایدار و… که برخی از آنان برای نخستین بار و پس از درخشش در رقابتهای جهانی جوانان مکزیک به اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت شده اند ، انتخاب خواهد کرد.
نکته قابل در اعزام تیم کشورمان به این مسابقات ، حضور مهدی کرمی ملی پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم کشورمان است که در این پیکارها در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه خواهد زد تا شانس خود را برای کسب سهمیه تیم ایران در این دسته بیازماید.
افزون بر آن پیش بینی می شود که رسول معتمدی دیگر ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان که پس از عمل جراحی بر روی کتف مصدومیتش مدتی از صحنه رقابت بدور بود و به تازگی تمرینات سنگینی اش را آغاز کرده است ، وزنه های خوبی در این مسابقات بزند.
علاوه بر آن این امکان نیز وجود دارد که در صورتی که آیت شریفی به شرایط ایده آل نرسیده باشد ، علیرضا یوسفی دیگر ملی پوش فوق سنگین ایران به همراه علی داودی دو نماینده کشورمان در این مسابقات باشد.
به هر حال کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری امروز قرار است پس از مشاهده اسامی نفرات اعزامی تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای فوق که از اهمیت ویژه ای برای وزنه برداری کشورمان برخوردار است ، نظر خود را در باره نفرات اعزامی اعلام کند.
کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران نیز از میان هفت وزنه بردار دختر کشورمان که در اردوی آمادگی حضور دارند ، تیمی را به تاشکند اعزام خواهد کرد.
سیده الهام حسینی، ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز سه وزنه بردار دختر کشورمان که شانس اندکی برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس دارند حضورشان درترکیب تیم اعزامی ایران به رقابتهای فوق از هم اکنون مسجل است.

دیدگاهتان را بنویسید