خسرو کفیلی

سالن مسابقات آکادمی ملی المپیک درغیاب کیانوش رستمی شاهد نخستین رکوردگیری از دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو بود.
نواب نصیر شلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران و دستیارانش با نزدیک شدن به زمان برگزاری رقابتهای جهانی عربستان برای محک دعوت شدگان به اردو و شناخت ترکیب تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای شرکت در این رویداد مهم اقدام به این رکوردگیری کرد.
غایب بزرگ این رکوردگیری کیانوش رستمی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان که همچنان تمریناتش را حتی در زمان ریاست سجاد انوشیروانی به صورت انفرادی در زادگاهش انجام می دهد ، بود.
با اینکه سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران پیش از این از تمامی ملی پوشان خواستار شرکت در این رکوردگیری شده بود ولی رستمی با ادعای مصدوم بودن از شرکت در آن امتناع کرد و اکنون باید منتظر ماند و دید که نصیرشلال و دستیارانش چه تصمیمی برای این وزنه بردار اتخاذ خواهد کرد.
علی داودی ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران که به تازگی با کسب سه مدال از رقابتهای جایزه بزرگ کوبا به میهن اسلامی بازگشته بود در سالن مسابقات آکادمی ملی المپیک حضوریافت ولی وزنه نزد.
بی شک ناکام بزرگ این رکوردگیری سهراب مرادی ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان و دارنده چندین مدال جهانی ، آسیایی و المپیک بود.
مرادی که پس از دو بار عمل جراحی بر روی کتف مصدومش چندی است بار دیگر به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت شده است و به تازگی حضور در رقابتهای آسیایی کره جنوبی را نیز تجربه کرد ، هنوز هم از قرار گرفتن زیر وزنه های سنگین هراس دارد.
دارنده مدال طلای بازی های المپیک ریودوژانیرو در این رکوردگیری سه بار برابر در حرکت یک ضرب برابر وزنه ۱۶۵ کیلوگرم متوقف شد و در حرکت دو ضرب به روی تخته نرفت.
برخلاف مرادی، رسول معتمدی دیگر مصدوم تیم ملی وزنه برداری ایران که به تازگی پس از عمل جراحی بر روی کتف مصدومش و گذراندن دوران مداوا به صحنه رقابتها بازگشته شده است به روی تخته رفت .
این وزنه بردار که به زمان نیاز دارد که به دوران اوج خود بازگردد با حدنصاب های ۱۳۵ کیلوگرم یک ضرب و ۱۷۰ کیلوگرم دوضرب به کار خود پایان داد.
معتمدی که با حضور در هاوانا محل برگزاری رقابتهای جایزه بزرگ کوبا نام خود را در فهرست وزنه برداران ایرانی که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند ثبت کرد به نظر می رسد با همین وزنه ها هم یکی از نفرات اعزامی تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای جهانی عربستان که مهمترین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز هست ، باشد.
نگاهی به حدنصاب های کسب شده است دراین رکوردگیری حاکی از روند رو به رشد رکوردهای ملی پوشان کشورمان به ویژه وزنه برداران اعزامی ایران به رقابتهای آسیایی کره جنوبی بود.
از جمله این ملی پوشان می توان به حسین سلطانی ، رضا دهدار ، مهدی کرمی ، مصطفی جوادی و آیت شریفی اشاره کرد که چهره خوبی از خود در این رکوردگیری نشان داد.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با پایان این رکوردگیری یک فرصت دیگر به دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی کشورمان خواهد داد تا خود را به کادر فنی تیم ملی ثابت کند.
نصیرشلال ۲۰ روز دیگر یک رکوردگیری دیگر از دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی انجام خواهد داد تا ترکیب تیم ملی وزنه برداری کشورمان را برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان مشخص کند.
این رکوردگیری با حضور رسول معتمدی ، حافظ قشقایی ، عباس نصر زارع ، علی مکوندی ، حسین سلطانی ، محمد زارعی ، حسین بیرانوند، علیرضا معینی ، سهراب مرادی ، رضادهدار ، امیر حقوقی ،پیمان جان ، مهدی کرمی ، امیر عزیزی ، عارف خاکی ، مصطفی جوادی ، محمد مسعودممیوند ، آیت شریفی ، فرهاد اکبری و رضا حسن پور در حضور سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری ، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید