خسرو کفیلی

اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران را با دعوت از وزنه برداران نوجوان ، جوان و بزرگسال از روز دهم خردادماه سال جاری در تهران دایر خواهیم کرد.
کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران با بیان این مطلب گفت : طبق برنامه ای که در اختیار فدراسیون وزنه برداری قرار داده ام ، اردوی وزنه برداران دختر کشورمان را با دعوت از ۱۵ وزنه بردار نوجوان ، جوان و بزرگسال برای شرکت در رقابتهای آسیایی هندوستان ، جهانی عربستان و بازی هاهی آسیایی هانگ ژو در کمپ تیم های ملی وزنه برداری ایران در مجموعه ورزشی آزادی تهران دایر خواهیم کرد.
با توجه به اینکه این کمپ در دست تعمیر است اامید داریم تا آن زمان به رااه اندازی شود در غیر این صورت این اردو به محل دیگری در تهران منتقل خواهد شد.
او در باره چگونگی اعزام وزنه برداران دختر کشورمان به سه رویداد فوق که از اهمیت بسیاری برای وزنه برداران بانوان ایران برخوردار است ، گفت : تیم دختران ایران با بیشترین نفرات به رقابتهای نوجوانان و جوانان آسیا که تیرماه سال جاری در هندوستان برگزار می شود ، اعزام خواهد شد.
در این رده سنی در برخی از رده های سنی شانس کسب مدال داریم .
در رده سنی نوجوانان و جوانان وزنه برداران بسیار خوبی داریم که در آینده می توانند حرفهای بسیاری در بین بهترین های این رشته ورزشی داشته باشند.
در رقابتهای جهانی عربستان با توجه به اینکه وزنه برداری بانوان ایران به جایگاهی نرسیده اند که بتوان از کسب مدال آنان سخن گفت ، با افراد کمتری که شانس کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارند شرکت خواهیم کرد و در بازی های آسیایی هانگ ژو طبق هماهنگی های صورت گرفته با کمیته ملی المپیک با پنچ وزنه بردار به چین خواهیم رفت.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان درباره چگونگی انتخاب وزنه برداران کشورمان برای شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو که از اهمیت بسیاری برای کشورمان برخوردار است نیز گفت : هر وزنه برداری که به حدنصاب های بهتری دست یابد به این بازی ها اعزام خواهد شد.
باقری که با پنج وزنه بردار دختر کشورمان در رقابتهای آسیایی کره جنوبی در جینجو شرکت کرده بود در باره عملکرد وزنه برداران دختر کشورمان در این رقابتها گفت : حدنصابهای کسب شده از سوی وزنه برداران دختر ایران در این مسابقات حاکی از پیشرفت آنان بود .
همانطور که پیش از این نیز عنوان کرده ام وزنه برداران بانوان ایران نیاز به زمان و تشکیل اردوهای متوالی دارد .
وزنه برداران دختر کشورمان در این مسابقات ضمن افزایش حدنصابهای خود به دو مدال نیز دست یافتند که عملکرد آنان راضی کننده بود.
او در پاسخ به سووالی مبنی بر پیش بینی اش در باره شمار سهمیه های وزنه برداری دختر ایران برای شرکت در بازی های المپیک پاریس اظهارداشت : تلاش ما کسب هرسه سهمیه حضور در این بازی هاست ولی در صورتی که ما یک سهمیه هم نیز کسب کنیم رضایت بخش است.
حضوردر بازی های المپیک بسیار سخت است ولی من امیدوارم به این مهم دست یابیم .
مدیر سابق تیم های ملی وزنه برداری ایران به عملکرد ملی پوشان وزنه برداری مردان کشورمان در بازی های آسیایی نیز اشاره کرد و گفت : با توجه به فرصت اندکی که در اختیار کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران قرار داشت ، به نظر من نواب نصیرشلال سرمربی این تیم نمره قبولی گرفت.
ملی پوشان وزنه برداری ایران در این مسابقات که در سطح بسیار بالایی برگزار شد ، افزایش رکورد داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید