خسرو کفیلی

بنا داریم با چهار وزنه بردار دختر در رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان در کلمبیا شرکت کنیم .
کوروش باقری مدیر تیم های ملی وزنه برداری ایران و مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان با نزدیک شدن به زمان اعزام تیم ایران به رقابتهای جهانی کلمبیا با بیان این مطلب گفت : در صورتی که مشکل خاصی رخ ندهد ،‌تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران با چهار وزنه بردار به نام های الهه رزاقی ، پریسا نورعلی ، زینب شیخ حسن ارباب و سیده الهام حسینی در رقابتهای جهانی کلمبیا که نخستین رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز هست ، شرکت کند.
او گفت : هدف اصلی ما از اعزام تیم بانوان ایران به رقابتهای جهانی افزایش رکورد توسط آنان است ضمن آنکه نگاهی نیز به کسب امتیاز آنان برای شرکت در بازی های المپیک پاریس داریم .
با توجه به تعدد برگزاری رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس ، این چهار وزنه بردار با کسب امتیازات لازم شانس حضور در این رویداد مهم را دارند.
مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران با اشاره به حدنصاب های این چهار وزنه بردار دختر پیش از شرکت در اردوهای آمادگی تیم ملی اظهارداشت : رکوردهای این وزنه برداران پیش از حضور در اردوی تیم ملی ثبت شده است و انتظار داریم در رقابتهای جهانی شاهد افزایش رکوردها آنان باشیم .
باقری شرایط الهه رزاقی و سیده الهام حسینی را از دیگر وزنه برداران حاضر در اردوی تیم ملی بهتر دانست و گفت : شرایط این دو وزنه بردار خوب است و کسب افتخار توسط آنان در رقابتهای جهانی بستگی به تلاش و زحماتشان دارد.
باقری به تشکیل اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران در رده های گوناگون سنی از بهمن سال آینده اشاره کرد و گفت : این اردوها با حضور تمامی وزنه برداران در رده های گوناگون سنی برای شرکت در رقابتهای سال آینده تشکیل خواهد شد.
در سال آینده وزنه برداران دختر کشورمان قرار است در رقابتهای جهانی رده های سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان و بازی های آسیایی هانگ ژو که از اهمیت بسیار ما برای برخوردار است شرکت کنند .
رقابتهای آسیایی بانوان را نیز سال آینده خواهیم داشت که تیم های اعزامی به رقابتهای قاره ای نیز از میان وزنه بردارانی که به رقابتهای جهانی اعزام خواهند شد انتخاب می شوند.
مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران به برگزاری رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان کشورمان در خرم آباد و پیکارهای استعدادیابی برای این قشر در تهران اشاره کرد و گفت :از شماری از بهترین های این مسابقات شناخت کافی داریم و افرادی که هم ناشناخته هستند با حضور در اردوهای آمادگی تیم های ملی خود را به کادر فنی خواهندشناساند.
باقری تصریح کرد: سرمایه گذاری بر روی وزنه برداران پایه هدف اصلی ماست که تلاش داریم از این سرمایه ها در آینده نزدیک چهره های خوبی برای وزنه برداران بانوان ایران بسازیم .
او متذکر شد : همانطور که پیش تر نیز اعلام کرده ام زمانی در حدود ۱۸ ماه نیاز داریم که وزنه برداری بانوان ایران به شرایط مطلوب برسند.
مدیر تیم های ملی وزنه برداری ایران با ابراز تاسف از مصدومیت رسول معتمدی گفت : پس از مصدومیت معتمدی ، هم اکنون هفت وزنه بردار در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران حضور دارند که تا این لحظه قرار است تمامی آنان در رقابتهای جهانی کلمبیا شرکت کنند.
تمرینات دعوت شدگان به اردو زیر نظر سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در حال انجام است و در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد این هفت وزنه بردار عازم کلمبیا خواهند شد.
او به تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی آلبانی که فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد نیز گفت : کادر فنی این تیم زمان کافی در اختیار دارند تا تیمی قدرتمند را روانه مسابقات جهانی کنند.
در این رده سنی وزنه برداران خوبی داریم و امید داریم در آلبانی به نتایج مطلوبی دست یابند.

دیدگاهتان را بنویسید