خسرو کفیلی

محدودیتی در اعزام وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان به رقابتهای آسیایی هندوستان نداریم .
کوروش باقری مشاور فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران با نزدیک شدن به زمان اعزام تیم های ملی وزنه برداری نوجوان و جوان دختر کشورمان به رقابتهای آسیایی هندوستان که ماه آینده در این کشور برگزار می شود ، با بیان این مطلب گفت : هم اکنون هفت وزنه بردار دختر نوجوان و سه وزنه بردار جوان در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان دختر کشورمان در مجموعه ورزشی آزادی تهران خود را برای شرکت در رقابتهای آسیایی هندوستان که از اوایل مرداد ماه سال جاری آغاز می شود ، آماده می کنند.
چگونگی حضور وزنه برداران دختر کشورمان در این مسابقات بستگی به شرایط و میزان آمادگی آنان دارد.
در صورتی که این وزنه برداران به شرایط آرمانی رسیده باشند با تمامی وزنه برداران عازم این مسابقات خواهیم شد و در غیر این صورت از شمار وزنه برداران اعزامی کاسته خواهد شد.
طبق هماهنگی با فدراسیون وزنه برداری هیچ محدودیتی برای اعزام وزنه برداران دختر به این مسابقات نداریم .
با توجه به وزنه بردارانی که هم اکنون در اردوی آمادگی تیم های ملی وزنه برداری پایه دختر کشورمان حضور دارند هر دو تیم با ترکیب ناقص در این مسابقات شرکت خواهند کرد و از پنج وزنه بردار دختر نوجوان در ترکیب تیم جوانان کشورمان در هندوستان بهره خواهیم گرفت.
باقری با اشاره به حدنصاب های کسب شده از سوی وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان در آخرین رکوردگیری به عمل آمده از آنان اظهارداشت : هدف اصلی من از برگزاری این رکوردگیری ، افزون بر شناخت توان آنان افزایش توان روحی و روانی آنان بود که به هدف خود رسیدم .
در این رکوردگیری شرایط را به گونه ای فراهم کردیم که وزنه برداران دختر کشورمان صحنه رقابت را احساس کنند .
شرکت کنندگان در این رکوردگیری با توجه به اینکه تمامی آنان زیر ۱۷ سال هستند حرکت رو به رشدی داشتند. این وزنه برداران در طول مدتی که در اردوی آمادگی تیم ملی بودند ، برخلاف برخی از وزنه برداران بزرگسال که در مواقعی دچار رکود می شوند، پیشرفت خوبی از خود نشان دادند.
مشاور فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران هدف از اعزام وزنه برداران کشورمان به رقابتهای آسیایی هندوستان را کسب مدال ندانست و گفت : هدف اصلی من از این اعزام رسیدن وزنه برداران دختر نوجوان و جوان کشورمان به استانداردهای لازم است.
در صورتی که این وزنه برداران به استانداردهای لازم در این مسابقات دست یابند من معتقدم که به موفقیت دست یافته ایم .
او به حضور چهار وزنه بردار دختر بزرگسال کشورمان در این اردو نیز اشاره کرد و گفت : ما از وزنه برداران دختر بزرگسال کشورمان نیز غافل نبودیم و هم اکنون چهار تن از آنان در کنار وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان تمرینات خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان انجام می دهند.
با توجه به زمانی که در اختیار داریم من امیدوارم این وزنه برداران با افزایش حدنصاب های خود و آمادگی کامل در این رویداد مهم که حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، برسند.
رقابتهای جهانی عربستان با توجه به اینکه یکی از مهمترین رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس است برای وزنه برداران دختر کشورمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .
او در باره شمار وزنه برداران دختر کشورمان اعزامی به رقابتهای جهانی نیز گفت :در صورتی که وزنه برداران از آمادگی لازم برخوردار باشند با چهار وزنه بردار به این مسابقات خواهیم رفت ودر غیر این صورت شاید با یک وزنه بردار به عربستان برویم .
باقری در باره چگونگی حضور وزنه برداران دختر کشورمان در بازی های آسیایی هانگ ژو که مهرماه سال جاری برگزار می شود نیز گفت : با توجه به تعامل فدراسیون وزنه برداری و کمیته ملی المپیک سه وزنه بردار و یک ذخیره در اردوی آمادگی این تیم حاضر خواهد شد.
مشاور فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران در پایان به شرایط و امکانات فراهم شده برای تمرینات وزنه برداران دختر کشورمان اشاره و بیان کرد : فدراسیون وزنه برداری در حد بضاعت خود شرایط مطلوبی را برای ما فراهم کرده است و کمبودی احساس نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید