خسرو کفیلی

از میان دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران ، هر وزنه برداری که در شرایط ایده الی قرار داشته باشد به رقابتهای آسیایی کره جنوبی اعزام خواهند شد.
کوروش باقری مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران با بیان این مطلب گفت : از میان ۲۱ وزنه بردار دعوت شده به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان ۱۷ نفر در اردوی سمنان حضور دارند. از میان دعوت شدگان به اردو که در رده های گوناگون سنی هستند هر وزنه برداری که در شرایط ایده آلی قرار داشته باشد به رقابتهای آسیایی کره جنوبی اعزام می شوند.
او افزود : هدف از حضور ملی پوشان وزنه بردار دخترمان در این مسابقات ، کسب امتیازات لازم به منظور بدست آوردن سهمیه حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و در صورت امکان کسب مدال است.
باقری با اشاره به کسب تنها مدال طلای وزنه برداری بانوان کشورمان از رقابتهای آسیایی توسط الهام حسینی در سال گذشته اظهارداشت : من به خوبی می دانم که کسب مدال از رقابتهای آسیایی توسط وزنه برداران دختر کشورمان بسیار سخت است ولی با این وجود تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که این مهم تحقق یابد.
او تصریح کرد : امید ما برای کسب مدال از این رویداد قاره ای بسان وزنه برداران پسر کشورمان در اوزان سنگین است .
مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران بار دیگر به زمان لازم برای پیشرفت این رشته ورزشی در بخش بانوان اشاره کرد و گفت: من پیش از این نیز عنوان کرده بودم که ۱۸ ماه زمان لازم است که وزنه برداری بانوان ایران به سطح آسیا برسد.
این به معنی آن است که فدراسیون وزنه برداری شرایط لازم را برای تشکیل اردوهای متوالی برای وزنه برداران دختر کشورمان فراهم کند.
با توجه به اینکه سجاد انوشیروانی به تازگی به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری انتخاب شده است او در دوران سرپرستی اش در حد توان خود نسبت به تشکیل این اردوها اقدام کرد.
باقری تصریح کرد : هر چقدر که به این رشته ورزشی در بخش بانوان توجه شود از ملی پوشان این رشته ورزشی انتظار باید داشت.
او به رقابتهای پیش رو وزنه برداران دختر کشورمان در سال جاری اشاره کرد و گفت : پس از بازگشت از رقابتهای آسیایی کره جنوبی ، تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان دختر ایران را برای شرکت در رقابتهای آسیایی هندوستان آماده خواهیم کرد.
هم اکنون هشت وزنه بردار دختر نوجوان در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در سمنان حضور دارند که این وزنه برداران بسان دیگر وزنه برداران شانس آن را نیز دارند که به رقابتهای آسیایی کره جنوبی اعزام خواهند شد.
پس از آن نوبت به بازی های آسیایی هانگ ژو خواهد رسید . طبق برنامه تدوین شده تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران می تواند با پنج وزنه بردار در این بازی ها شرکت کند.
با توجه به اینکه رقابتهای وزنه برداری بانوان این بازی ها در اوزان غیر المپیکی برگزار می شود ، تمامی وزنه برداران دختر کشورمان شانس این را خواهند داشت تا در این بازی ها شرکت کنند.
باقری در پاسخ به این سووال که آیا او همچنان مدیر تیم های ملی وزنه برداری ایران نیز هست ، اظهارداشت : نه من دیگر مدیر تیم های ملی وزنه برداری ایران نیستم و من تنها در بخش بانوان فعالیت می کنم و می توانید از من به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان و یا همان مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری دختران کشورمان یاد کنید.
او به انتخاب نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران نیز اشاره کرد و گفت : من پیش از این نیز از حضور مربیان جوان در راس تیم های ملی وزنه برداری ایران حمایت کرده ام .
من معتقدم مسوولان فدراسیون وزنه برداری با انتصاب مربیان جوان در راس تیم های ملی می بایست از آنان حمایت به عمل آورند و به ارزیابی عملکرد آنان بپیوندند.
با توجه به ارتباط مناسب مسوولان این فدراسیون با نصیرشلال این حمایت مطمئنا وجود خواهدداشت و من برای او و دستیارانش آرزوی موفقیت دارم .

دیدگاهتان را بنویسید