🔹انجمن علمی روان‌پزشکی ایران برای دومین بار طی چهار ماه، نامه‌ای را خطاب به بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت نوشته و ضمن تقاضای برگزاری جلسه‌ای فوری برای ارائه گزارشی از وضعیت موجود، خواستار گفت‌وگو درباره راه‌های همکاری جهت حل مشکل شده است. در این بین مهم است که بدانیم براساس نتیجه یک پژوهش نشان می‌دهد، خطر خودکشی در میان پزشکان بالاتر از سایر مشاغل است. 

🔹علی سلحشور، نماینده پزشکان متخصص در طرحی گفته بود: از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، یعنی فقط طی یک سال، سیزده رزیدنت خودکشی کرده‌اند.

او تاکید کرده بود: رزیدنت‌ها با حقوق ناچیز و بدون بیمه و سنوات مجبورند کار سنگین انجام بدهند و با این وضعیت، امیدِ چندانی به آینده ندارند.

🔹فشار دوران تحصیل،‌ شرایط سخت روزگار رزیدنتی و در نهایت عدم تامین درآمد شاید ناگهان یکجا جمع شده و در سایه عدم برخورداری ایرانیان از مهارت تاب‌آوری، خود را به شکل خودکشی نشان می‌دهد.  به هر روی وضعیت خودکشی پزشکان در کشور چنان خطرناک شده است که طی ۴ ماه گذشته انجمن علمی روان‌پزشکان ایران برای چاره‌جویی و یافتن راهکاری در این حوزه دو نامه به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نوشته است. 

🔹در ادامه نامه از وزیر بهداشت تقاضا شده است که وقت ملاقاتی آنی را تعیین بفرمایید تا هیئت مدیره‌ انجمن علمی روان‌پزشکان ایران و گروهی از خبرگان ملی پیشگیری از خودکشی‌، گزارشی از وضعیت موجود ارائه کنند و درباره راه‌های همکاری جهت حل مشکل گفت‌وگو کنیم. با توجه به وثوق و اعتبار علمی انجمن روان‌پزشکان ایران، می‌توانیم از دیگر انجمن‌ها و متخصصان علوم انسانی و اجتماعی دعوت کنیم تا در طراحی اقدام برای حل مشکل ما را یاری کنن

دیدگاهتان را بنویسید