محسن پیرهادی: ۲میلیون و ۶۰۰ هزار خانه رها شده داریم اما ۴۰ درصد خانوار کشور مستاجر هستند.

فردای اقتصاد: محسن پیرهادی نماینده تهران و نایب رئیس فراکسیون انقلاب مجلس گفته است که بالغ بر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خانه رها شده داریم اما ۴۰ درصد خانوار کشور مستاجر هستند.

پیرهادی درجمع خبرنگاران از دو برابرشدن جمعیت مستاجران خبرداده و اعلام کرده است که شمار خانه‌های خالی از سال ۸۵ تا سال ۹۵ چهار برابر شده است.

به گفته وی کاهش قدرت خرید، در سال‌های اخیر طبقه متوسط را از خانه‌دار شدن دور کرده است. بر اساس سرشماری سال ۹۵ تنها ۶۰ درصد از مردم کشور دارای خانه ملکی هستند و بخش عمده‌ای از مردم به ناچار به اجاره نشینی پناه برده‌اند. اقدام دولت در تعیین سقف ۲۵ درصدی اجاره بها می‌تواند برای طیفی از جامعه مستاجران کشور تسکین دهند باشد، اما واقع امر این است که با توجه به میزان نرخ تورم در کشور و روند صعودی آن کمتر مالکی به افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نرخ اجاره بها رضایت می‌دهد و متاسفانه شرایط تورمی کشور آنها را به سمت قیمت‌های واقعی سوق می‌دهد به همین دلیل عملا چنین مواردی به دلیل عدم ضمانت اجرایی و بستر واقع بینانه آن در جامعه رعایت نمی‌شوند و باز هم بار اصلی تورم بر دوش مردم و اجاره نشینان سنگینی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید