رستم‌پور، مدیر پژوهش خبرگزاری دولت:

🔹غلط‌انگاری اتفاقات سال گذشته باعث شده است هر آن چیزی را که متأسفانه با هزینه سنگین کسب کردیم و تجربه به دست آوردیم، زیر فرش حکمرانی جارو کنیم و مورد استفاده قرار ندهیم.

🔹تصمیم‌سازان یا بایسته‌نویسان فاصله جدی با تصمیم‌گیران در کشور دارند. گویی جامعه یک تجربه را کسب می‌کند، اما سیاست در یک سیر و مسیر دیگری حرکت می‌کند.

🔹وقتی سیاست نقش خود را به درستی ایفا نکند، امنیت و اجتماع به هم نزدیک می‌شوند. در اینجا منظور و مراد از سیاست امر سخن گفتن، امر اقناع کردن و تعامل بین حکمران و مردم است. این مسئله در کشور ضعیف شده است، بنابراین ما ناچار هستیم مرتباً از نیروی امنیت برای مدیریت اجتماع وام بگیریم.

🔹کف خیابان، نه جنبش سیاسی بود و نه رویداد دیگر، بلکه جنبش فرهنگی بود که هدف آن هم کسب قدرت و تغییر سیستم نبود. هدف این جنبش ابراز وجود است.

🔹انسان آخرالزمانی با بی‌معنایی و بی‌رؤیایی روبه‌رو است، منتها این فهم فلسفی نباید مدیر و سیاستمدار ما را تخدیر کند که خب پس اقدامات ما مشکلی نداشته و مسئله یک مشکل فلسفی دنیاگیر است.

🔹در این مدت اینستاگرام خیلی از استاندارد‌های خود را کنار گذاشت، یعنی خیلی از محتوا‌ها با استاندارد‌های اینستاگرام تعارض داشت، اما این شبکه اجتماعی برخورد نکرد.

🔹ما نیازمند به‌روزکردن حکمرانی خود هستیم. این امر تدریجی است. هم چهره‌ها، هم افکار و هم راهبرد‌ها باید به‌روز‌سازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید