خبرگزاری کار نوشت:

🔹حدود ۲ ماه از انتشار گزارش سندسازی هواپیمایی ترکیش ایرلاین و دریافت مبالغ بیشتر از قیمت بلیت به عنوان عوارض سوخت با کد مالیات YR گذشت، ترفندی که ترکیش با آن نظام درآمد و مالیات ایران را دور زده است.

🔹با روشن شدن ابعاد آن گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از رییس سازمان هواپیمایی خواست گزارشی دقیقی در این باره ارایه کند.

🔹کاپیتان محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی در این باره گفت: در حال بررسی موضوع هستیم و گزارش نهایی را حتما به مردم اعلام می‌کنیم و سازمان امور مالیاتی نیز اعلام کرد: فرایند حسابرسی از ترکیش را آغاز می‌کنیم.

🔹درحالی که سیاست عدم پاسخگویی و مشمول زمان کردن موضوع در برخی سازمان‌های اداری رویه شایعی است اما به نظر می‌رسد ۲ ماه زمان مناسبی برای سازمان هواپیمایی کشوری بود تا گزارش جامعی از تخلفات ترکیش ایرلاین و آنچه روی داده است به مردم و نهادهای نظارتی ارایه دهد.

🔹سازمان هواپیمایی باید روشن بگوید آیا ترکیش ایرلاین از مسافران ایرانی عوارض سوخت دریافت می‌کند یا خیر؟ آیا با شیوه از پرداخت حقوق دولت و آژانس‌های هواپیمایی شانه خالی کرده است یا خیر؟

🔹بر اساس گزارش‌ها ترکیش ایرلاینز تا حدود ۳۵ درصد مبلغ را به عنوان عوارض و خارج از درآمد مشمول مالیات دولت از مسافران دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید