🔹حسین قره در خبرآنلاین نوشت: سریال «گناه فرشته» -آن‌طور که منابع جستجوی کلیدواژه‌ها نشان می‌دهند- این روزها کماکان از پرمخاطب‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی و درباره آن حرف‌وحدیث زیاد است.

🔹 ارجاع هوشنگ گلمکانی از این اثر عنقا به «اسرار گنج دره جنی» «ابراهیم گلستان» تا اشاره به قتل‌های زنجیره‌ای نویسندگان و روشنفکران از جمله این حواشی است.

🔹شهاب حسینی در این سریال وکیل چرب‌زبانِ همیشه برنده‌ای است که در درون خودش، به آن دلیل که داغی سنگین به دل دارد، بازنده است، او با جادوی فراموشی سرخوش است و کافی است کسی زخم را دست بزند تا سر باز کند. بازیگر برای این شخصیت، ذات برنده و زیرک بودن را به اندام و روانش می‌دهد، سرش بالاست، شانه‌هایش عقب است، تروفرز صحبت می‌کند و تیزوبز راه می‌رود و خودش را دانای کل می‌داند و… اینها پیکره یک شخصیت جدید را می‌سازد.

🔹لادن مستوفی در گناه فرشته نوک یک مثلث است که در دو ضلع آن تعارض بر سر او در حد مرگ است. پیچیدگی بازی او در مخفی کردن است نه آشکارگی. او برای بازی باید هر آنچه هست را از دید عده‌ای حتی عزیزانش مخفی کند و درعین‌حال من مخاطب رگه‌ای از این پنهان‌کاری را پیدا کنم، درحالی‌که او آن را برای شخصیت روبرویش لو نداده است.

🔹حضور بهروز رضوی آن صدای پرطنین برای وصل قصه‌ها به هم یک انتخاب سنجیده است و پس از سال‌ها حضور کوتاه جمشید گرگین برای آن‌ها که بازیگری را پیگیری کرده‌اند بسیار جذاب و دلپذیر است، آن صدای مخملین و حضور مؤثر در قاب تصویر یادآور دورانی از بازیگری است که آموزش و فهم عمیق از بازیگری و تربیت حضور در نقشی حتی کوتاه اما مؤثر یک الگو بود.

دیدگاهتان را بنویسید