▫️به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ علیرضا فخاری در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه در مورد مخاطرات بازار تهران اظهار داشت: بازار تهران به عنوان بافت تاریخی و مرکز تبادل کالا و تجارت شهرت خاصی دارد و همواره مورد توجه بوده است.

▫️وی ادامه داد: بازار تهران به لحاظ وسعت و پذیرش جمعیت با نوعی عدم تناسب مواجه است و از طرفی در مورد پیچیدگی های بازار به لحاظ ترکیب، تنظیم بازار و نامتجانس بودن فعالیت‌ها دغدغه داریم؛ چراکه بازار قدیمی است و متناسب با نظام حمل و نقل گذشته بوده و برخی دسترسی‌ها با حداقل عرض حریم است و چاره ای جز استفاده از چرخ دستی نداریم که این نامتجانس بودن وضعیت تجاری، دغدغه ها را بیشتر می کند.

▫️استاندار تهران تصریح کرد: در بازار حدود ۲۵۰ هزار نفر در محدوده ۱۳ هکتاری فعالیت می کنند که این موضوع نگران کننده است، همچنین بخشی از بافت بازار تحت اجاره است، برخی املاک اوقافی است یا به لحاظ ثبت تاریخی قابلیت تبدیل ندارد، از این‌رو ضمن رسیدگی به ایمنی بازار باید به چنین موضوعات حاشیه ای نیز بپردازیم.

▫️فخاری سپس گفت: در جهت کمک به صنوف جلسات برگزار و کارگروه‌هایی شکل گرفته تا بررسی میدانی انجام دهند و سپس مجموعه راهکارها به شهرداری تهران ابلاغ شود که ناظر بر ساماندهی بازار است و شهرداری به عنوان مجری طرح اصلاح بازار وارد میدان شود و ما نظارت صحیحی در این زمینه باید داشته باشیم، همچنین این موضوع در ستاد بحران استانداری و ستاد بحران کشور مدنظر است که با حضور وزیر کشور و رئیس مدیریت بحران کشور در دستورکار است تا شاهد اولین اقدامات موثر باشیم.

▫️وی خاطرنشان کرد: خروج برخی اقلام از بازار که وجه ایمنی بازار را تحت الشعاع قرار می دهد مثل مواد آتش زا و شیمیایی به نقطه امن اولویت دارد، همچنین مقرر شد تا محل جابجایی بازار تعیین شود تا برخی اقلام منتقل و جانمایی جدید صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید