استقرار اتاق فکر انحرافی در دولت و مجلس

روزنامه اعتماد نوشت:

🔹با گذشت ۲ سال از یکدست شدن حاکمیت و در شرایطی که روسای قوای سه‌گانه کشور همگی ذیل یک جریان سیاسی خاص قرار دارند، نه تنها هماهنگی و هارمونی مشترکی میان آنها شکل نگرفته، بلکه نواصولگرایان سخن از محافل خاصی در دولت و فراتر از آن می‌گویند که رویکردهای انحرافی، غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی را دنبال می‌کنند.

🔹احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یکی از چهره‌هایی است که با صراحت از عنوان «جریان انحرافی» برای جبهه پایداری و برخی طیف‌های نزدیک به آن بهره می‌برد.

🔹ارکانی در گفت‌وگو با «اعتماد» می‌گوید دولت دنبال مجلسی است که دیگر در برابر برنامه‌های دولت و جبهه پایداری در خصوص طرح‌هایی چون حذف ارز ترجیحی، طرح صیانت، حجاب و عفاف و… مانع‌تراشی نکرده و مجری اوامر مستقیم دستورات دولت باشد.

🔹ارکانی اما زمانی که با این پرسش مواجه می‌شود که آیا این شرایط محصول دعوت ۲۲۰ نماینده اصولگرای مجلس از رییسی برای حضور در انتخابات نیست؟ می‌گوید در آن شرایط کسی فکر نمی‌کرد دولت چنین شرایطی را ایجاد کند.

🔹استقرار اتاق فکر انحرافی، فقط در وزارت کشور نبود. این اتاق فکر انحرافی، فراتر از وزارت کشور است و بخش‌های وسیعی از دولت، مجلس و فضای مدیریتی را شامل می‌شود. اتاق فکر این جریان انحرافی، محفلی است که ترکیب‌های مختلفی را در درون خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید