استقلال تا شب گذشته فرصت داشت که بدهی استراماچونی و برخی دیگر از طلبکاران را تسویه کند تا بتواند مجوز حرفه‌ای برای حضور در لیگ قهرمانان را بدست بیاورد، اتفاقی که نیفتاد و باید منتظر اعلام خبر حذف استقلال از لیگ قهرمان آسیا باشیم.
استقلال از آسیا حذف شد، فقط اعلام رسمی آن مانده است

استقلالی‌ها تا شب گذشته فرصت داشتند که بدهی‌های گذشته، از جمله بدهی به استراماچونی را تعیین تکلیف کنند. این فرصت البته چندان کوتاه هم نبود و استراماچونی بیش از سه سال که از استقلال رفته است و چندین ماه است که محکومیت استقلال به پرداخت طلب ۱.۶ میلیون دلاری استراماچونی قطعی شده است. بدهی‌ای که البته زمانی چند صد هزار دلار بیشتر نبود، اما هنرنمایی مدیران منصوب وزارت ورزش در استقلال و افزایش سرسام‌آور قیمت دلار باعث شد که بدهی ۴ میلیاردی استقلال به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برسد. این بدهی دوره‌ای قرار بود با فروش الهیار صیادمنش پرداخت پرداخت شود و دوره‌ای با پول حاصل از فروش مهدی قایدی، حتی در روزهای گذشته رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که استقلال ۱۰۰ میلیارد تومان از این سازمان پول گرفته است اما هیج کدام از پول‌ها به استراماچونی پرداخت نشد تا کابوس حذف استقلال از لیگ قهرمان به یک قدمی اعلام رسمی برسد.

در این میان سکوت مدیران استقلال در ۲۴ ساعت گذشته، بخصوص مدیرعامل این باشگاه که علاقه بسیاری به مصاحبه‌های تلویزیونی دارد هم بسیار عجیب است. علی فتح‌الله‌زاده که شب گذشته از روی سکوهای آزادی توسط هواداران و در میکسزون توسط بازیکن‌ها محاکمه و حتی برکنار شد، تاکنون هیچ اعلام نظری در مورد عدم پرداخت بدهی استراماچونی و حذف تقریبا قطعی این تیم از آسیا نکرده است. همچنین سکوت مسئولین وزارت ورزش در این زمینه هم باعث عصبانیت هوادارن و بازیکن‌های استقلال شده است. چرا که این هنرنمایی توسط مدیران منصوب وزارت ورزش دولت فعلی و گذشته اتفاق افتاده است و حتی در ماه‌های گذشته مدیرعامل استقلال یک شبه توسط وزارت ورزش تغییر کرد، اما نه توضیحی درباره دلایل برکناری آجرلو داده شد و نه توضیحی درباره عملکرد فتح‌الله‌زاده داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید