روزنامه هم میهن در سرمقاله امروز خود نوشت:

🔹فراموش نکنیم که اصلاحات اقتصادی نیازمند تغییرات سیاسی نیز هست و بدون جلب اعتماد گسترده مردم و ایجاد امید به آینده نمی‌توان اصلاحاتی را ایجاد کرد. و بالاخره نکته مهمتر این است که سیاست خارجی باید در ذیل یک رویکرد کلی تغییر کند و نمی‌توان برحسب مورد اقدام نمود.

🔹 یکدست شدن حکومت و دولت گرچه از بسیاری جهات موجب ناکارآمدی سیاست‌ها شده است، ولی در نقطه تاکنون مقابل برخی آثار مثبت هم داشته است. از جمله همین تحرکات خارجی کشور است که نه‌تنها با هیچ مخالفتی مواجه نمی‌شود، بلکه خیلی راحت توافق اخیر با ایالات‌متحده را «زانو زدن آمریکا در برابر ایران» معرفی می‌کنند، آن هم کسانی که دشمنی با برجام هویت آنها شده است.

🔹بنابراین دست دولت در اتخاذ سیاست‌های خارجی چه در مورد عربستان و چه درباره ایالات‌متحده و در هر زمینه دیگری باز است و باید اطمینان داشته باشند که منتقدان دولت از این سیاست‌ها دفاع می‌کنند، حتی اگر نقدی هم داشته باشند، احتیاط کرده و اظهار نمی‌کنند و طرفداران وضع جاری نیز روایت‌های عجیب و غریب از این روابط می‌گویند که آن را در حد پیروزی‌های غیرقابل تصور توصیف می‌کنند، هرچند انتظار ندارند که کسی هم این گزافه‌گویی‌ها را باور کند. ولی در هر حال این تنها زمینه دستاوردی را همچنان به‌خوبی در رسانه‌های خود بازتاب می‌دهند

دیدگاهتان را بنویسید