وزیر نفت کویت مدعی شد که «اظهارات ایران» در مورد میدان گازی الدره/ آرش، این واقعیت را که کویت و عربستان مشترکاً مالک این میدان هستند را تغییر نمی‌دهد.
اظهارات ایران در مورد میدان گازی آرش واقعیت مالکیت آن را تغییر نمی‌دهد
سعید البراک توضیح داد که وزارت نفت کویت تمام اطلاعات لازم برای هرگونه مذاکره یا اقدامی را در اختیار وزارت امور خارجه این کشور قرار می دهد.

البراک در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مجلس ملی کویت در خصوص این پرونده که روز پنجشنبه توسط روزنامه های کویت منتشر شد، مدعی شد: میدان گازی الدره/ آرش در سال ۱۹۶۷ کشف شد و به طور کامل در منطقه دریایی تقسیم شده بین کویت و عربستان سعودی واقع شده است.

وی ادعا کرد: این میدان، به طور مشترک مشترک برای کویت و عربستان است و آنها به تنهایی و به واسطه مالکیت مشترک و انحصاری خود بر این حقوق در آن منطقه، حق کامل بهره برداری از منابع طبیعی موجود در آن را دارند.

البراک خاطرنشان کرد: کویت در ۲۱ مارس ۲۰۲۲ قراردادی با عربستان برای توسعه میدان مذکور به ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب و ۸۴ هزار بشکه میعانات گازی در روز امضا کرد.

وزیر نفت کویت اعلام کرد که در حال حاضر در نشست های فنی که به طور منظم بین طرف های کویتی و سعودی برای این منظور برگزار می شود، هماهنگی صورت می گیرد.

روز گذشته نیز وزارت خارجه عربستان با انتشار بیانیه ای بار دیگر با انکار حق ایران در میدان گازی الدره (آرش) از ایران خواست که برای ترسیم مرزهای آبی وارد مذاکره شود.

دیدگاهتان را بنویسید