اظهارات مهاجرانی علیه خاتمی/ عصبانیت قضات از مروی

#خاطرات_هاشمی_رفسنجانی

٢۵ مرداد ١٣٧٩

🔹اظهارات آقای مروی، موجی از خوشحالی در بین دوم خردادی‌ها ایجاد کرده و امروز اظهارات فراوانی از رسانه‌های خارجی و داخلی‌شان، در استقبال از این اظهارات آمده و جناح مقابل را نگران کرده است.

🔹آقای [عطاءالله] مهاجرانی، وزیر [فرهنگ و] ارشاد [اسلامی] آمد. مدارکی برای اثبات قانونی بودن تصرفات از سود سپرده‌های عُمره و حج ارائه داد.

🔹 به خاطر نظر [سازمان] بازرسی‌ کل‌ کشور مبنی بر تخلف، او را به دادگاه احضار کرده‌اند و فکر می‌کنند که این رسیدگی سیاسی برای فشار بر استعفا است و گفت، با اینکه بنای قطعی داشته که تا مهر کنار برود، با مطرح شدن دادگاه، استعفا نخواهد داد، تا نتیجه دادگاه روشن شود و گفت، آقای [سیدمحمد] خاتمی به او پیشنهاد کرده، معاونت فرهنگی [رئیس‌جمهور] را قبول‌ کند و او نپذیرفته و مایل نیست در دولت بماند و نظرش این است که آقای خاتمی در انتخابات شرکت نکند، چون اگر این وضع ادامه یابد، کشور خیلی عقب می‌ماند و باید کسی حضور یابد که با رهبری هماهنگ باشد.

🔹 توقع دارد که مشکل دادگاهی‌شدن او را حل‌کنیم. به لاریجانی‌ها هم همین حرف‌ها را زده است. ضمناً گفت، اگر دادگاه تشکیل شود، در مورد دیگران که از همین رویه از پول‌های سپرده استفاده کرده‌اند، خواهد گفت؛ مثل وزرای سابق ارشاد و نیز آقای [سیدمحمود] هاشمی‌شاهرودی، [رئیس قوه قضائیه] و آقای [علی] رازینی.

🔹عصر آقای علی لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] آمد و گفت، رئیس دادگستری تهران و قضات مربوط به روزنامه‌ها، از حرف‌های آقای [هادی] مروی [معاون اول قوه قضائیه]، عصبانی‌اند و به آقای شاهرودی که در مشهد است، شکایت شده و او گفته است که آقای مروی، حرف خودش را زده و این سیاست قوه قضائیه نیست و به او تذکر داده شده که حرف خود را اصلاح کند. گفت، روند جاری مطلوب نیست و کشور به سوی بحران پیش می‌رود و رهبری هم مستقیماً درگیر شده‌اند و حملات به رهبری زیاد شده و نهضت آزادی، دوشنبه میتینگ اعلان کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید