سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد ایران در پرونده هسته ای در دولت احمدی نژاد تلاش مذاکره کنندگان را بی ثمر دانست.

سعید جلیلی مذاکره کننده ایران در زمان احمدی نژاد بود که در آن دوران، نتیجه ای از مذاکرات حاصل نشد. جلیلی اکنون نیز که تیم مذاکره کننده از نزدیکان و دستیاران وی می باشند، اعلام کرده است که این مذاکرات همچون دوران وی نتیجه ای نخواهد داشت.
“سعید جلیلی” روز دوشنبه در جمع استادان دانشگاه یزد گفت: «در دورانی که بنده به این مذاکرات اعزام می‌شدم، بارها گفتم که نتیجه چندانی از این مذاکرات حاصل نمی‌شود … و مردم فهمیدند که این مذاکرات نتیجه‌ای ندارد.»

البته که قصد سعید جلیلی از این سخنان، بیان عدم کارآمدی تیم مذاکره کننده دوران وی و اکنون نبوده، اما ناخواسته چنین اعترافی کرده است؛ چراکه مردم نتیجه مثبت برجام و همین طور نتایج منفی خروج از برجام را مشاهده کردند و در کنار آن هم دیدند که تیم مذاکره کننده ظریف توانست به توافق برجام برسد، اما تیم مذاکره کننده کنونی هدف خود را برجام قرار داده و نه تنها به برجام نرسیده، بلکه به پایین تر از آن نیز دست نیافته است.

آقای جلیلی باید دقت بیشتری در فرمایشاتشان داشه باشند؛ زیرا مردم به دقت همه مسائل را دنبال کرده و قدرت تحلیل مناسبی دارند و البته همان طور که ایشان گفت، متوجه می شوند که مذاکرات نتیجه ای ندارد، اما علت آن را هم می فهمند؛ چراکه در دوره ای مذاکرات به نتیجه رسیده و در دوره دیگری این اتفاق رخ نخواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید