اعلام جزئیات جدید از کشف خرابکاری موساد در وزارت دفاع

جزئیات جدیدی از پروژه کشف و رصد خرابکاری موساد در وزارت دفاع و جاسوس این پروژه منتشر شد.
صداوسیمای جمهوری اسلامی در گزارشی با حضور سردار فرحی جانشین وزیر دفاع، جزئیات بیشتری از ماجرای کشف خرابکاری موساد در حوزه موشکی و پهپادی را منتشر کرد.

در این گزارش گفته شد که ماجرای شروع این خرابکاری به سال ۱۳۹۳ برمیگردد که در جریان آن، یک جاسوس (ج.الف) به سه نفر در اروپا و آسیا وصل میشود.

در آن مقطع یکی از تیمهای جاسوسی در صنایع دفاعی ضربه میخورد و همهشان بازداشت میشوند و اعتراف میکنند که دشمن به شدت دنبال اطلاعات از قطعاتی مثل کانکتورها است.

کارشناسان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع همه را زیر نظر گرفتند و روی آنها سوار شدند ولی موساد نمیدانست که همه طرح ریزیهایشان رصد میشود.

جاسوسِ تحت نظر، در زمان بندی‌های مختلف، افراد مورد نظر دیگری را ملاقات می‌کرد و از بازار قطعات چند کشور اروپایی و آسیایی بازدید کردند و با برخی وارد مذاکره شدند.

به آنها دستور داده شده بود تا شرکتی در خارج از کشور با پوشش دور زدن تحریمها تاسیس کنند و بگویند که قطعات باید از طریق این شرکت از چند کشور تهیه شود تا به اصطلاح تحریم را دور بزند.

۴ سال بعد در سال ۹۷، هزاران کانکتور با شیوههای مختلف وارد شد که شامل کانکتورهای ۳۲ پین و ۱۰ پین جنگی کاپلاژی میشد که در صنعت هوافضا کارایی بسیاری دارند.

این قطعات طوری آلوده شده بودند که در زمان بندی‌های مشخص منفجر شده و ارتباط قطعات و کابل‌های داخل موشک را قطع کند و در این صورت موشک دچار اختلال شدید می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید