باز هم زورگیری، باز هم اتوبان!

🔹یک بار دیگر، انتشار تصاویری از یک زورگیری خشن در اتوبانی در پایتخت توجه زیادی را به خود جلب کرده است. تصاویری که در آن، گروهی از سارقان مسلح در روز روشن، در میان بزرگراه پرتردد صدر تهران، اقدام به سرقت از سرنشین یک خودرو می‌کنند. در ویدیویی که منتشر شده، صدای چند شلیک نیز به گوش می رسد.

🔹فرماندهی نیروی انتظامی در واکنش به این حادثه، به خبرگزاری «تسنیم» گفته که شلیک‌ها توسط فرد نظامی که در صحنه حاضر بوده انجام شده است. پلیس در ادامه اعلام کرده که سارقان مسلح به سلاح سرد، تحت تعقیبند اما هنوز دستگیر نشده‌اند.
 
🔹دزدی در روز روشن؛ قبح‌شکنی سرقت مسلحانه زورگیری اتوبان صدر، چندمین ارتکاب جرم علنی و در روز روشن است که در ماه‌های اخیر رخ داده است. در گذشته، چنین پدیده‌هایی بیشتر در تاریکی شب و یا در پس کوچه‌ها و خیابان‌های خلوت شهرها صورت می‌گرفت اما امروز، جرائم خردی از این دست، به سطح پوست شهر منتقل شده و بی‌پروا رقم می‌خورند.

🔹در سال‌های اخیر، افزایش مشکلات معیشتی، میزان جرایم خشن را در شهرهای کشور افزایش داده است. با این حال مقامات انتظامی می‌گویند که به شدت با این پدیده‌ها مقابله کرده‌اند. آمار و ارقام اما نشان می‌دهد که اقدامات نهادهای مربوط، از جمله اجرای ۶ مرحله طرح مبارزه با سرقت‌های مسلحانه، شاید به اندازه کافی بازدارنده نبوده است.

🔹بررسی آمارهای رسمی نشان می‌دهد که میزان سرقت در ۴ ساله منتهی به خردادماه ۱۴۰۲، افزایش چهار برابری داشته است؛ به طوری که بعد از جرایم مربوط به مواد مخدر، رتبه دومین جرم عمده را در کشور به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید