عضو پیشین هیات مدیره استقلال که توسط خطیر و سمیعی از ابن باشگاه طرد شد، دست به افشاگری زده است.
علیرضا خانی که درگیری‌هایش با خطیر در چندین پرونده مالی منجر به گرفتن اختیار مسایل مالی باشگاه از او شد، از ماجرای حواله‌های خودرو، افزایش عجیب ارقام قراردادها، مشاوران ۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی مسائلی را فاش کرد و به مالکان جدید در هلدینگ خلیج فارس هشدار داد.
مرورگر شما از ویدیو پلیر HTML پشتیبانی نمی‌کند 🙁

زمانی که در استقلال حضور داشتم مصوبه هیئت مدیره بود که امضا و بررسی تمامی قراردادها برعهده من و خطیر باشد اما قرارداد کاسکو اولین قرارداد دارای مشکل و ایراد بود و متاسفانه آنها این موضوع را به من ارجاع ندادند و آقایان سمیعی به عنوان معاون حقوقی و عضو هیئت مدیره به همراه خطیر قرارداد را امضا کردند. قرارداد کاسکو، اینگونه بود که روز اول قرار بود ۵۰ درصد مبلغ قرارداد را نقد پرداخت کنند. ۵۰ در صد الباقی بعد از بازی چهارم که بعد از تعطیلی یکماهه (فیفا دی) بود پرداخت شود. مبلغ اولیه قرارداد ۲۴ میلیارد تومان بود.

بعداً که در جریان قرار گرفتیم دیدیم بعد از گذشت ۲۰ روز خبری از پول نیست. بعد مشاهده کردیم که قرارداد با امضای آقای سرپرست موقت فعلی یعنی آقای سمیعی و آقای خطیر بوده است. دیدیم آنها پولی به صورت پیش قرارداد دریافت نکردند و تنها ۲ چک اخذ شد. چون من خودم در بانک مرکزی بودم، استعلام چک‌های مذکور را گرفتم. یک چک به نام شخص و چک دوم به نام شرکت تازه تاسیس و کاغذی بود. جالب اینجا است که آن شخص چهار چک برگشتی داشت. یعنی عملاً یک شرکتِ کاغذی و صوری بود این فرد یعنی «شهرام قویدل» مالک کاسکو را خود آقای سمیعی به باشگاه آورده بود. در واقع معرف او همین آقای سمیعی بود.

قرارداد یکی از بازیکنان استقلال ۲ ساله بود. رقم آن در سال اول ۲/۵ میلیارد و سال دوم ۳/۵ میلیارد تومان بود. وقتی قرارداد سال اولش تمام می‌شود، قرارداد سال دوم را از ۳/۵ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان تغییر می‌دهند! در صورتی که با همان قرارداد می توانست بازی کند و باید بازی می کرد و نیاز به افزایش قرارداد نداشت.

در بحث خودروهای فیدیلیتی که اعضای باشگاه گرفته بودند دو نفر از حساب باشگاه پول خودروی خود را به حساب بهمن خودرو واریز کرده بودند. یکی آقای سمیعی و دیگری آقای مصطفی احمدی مدیر مالی وقت باشگاه بود. چطور ایشان به عنوان کسی که مسئول حقوقی باشگاه است نمی‌داند که اموال باشگاه را نباید در جهت منافع شخصی باشگاه هزینه کنیم؟ البته این آقایان ۲ ماه بعد پول را به حساب باشگاه بازگرداندند ولی خودشان بهتر می دانند که واریز پول از حساب باشگاه به حساب شرکت فروش خودرو ایراد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید