🔹هر چند نمی توان با قطعیت درباره جریان پیروز انتخابات مجلس پیش رو سخن گفت اما می توان گفت که رقابت اصلی در تهران بین ۳ فهرست خواهد بود:

🔹فهرست اول) ائتلاف پرحاشیه قالیباف و پایداری: یکی از پرحاشیه ترین و ضعیف ترین مجالس بعد از انقلاب شکل گرفت که بستری بود برای دعواهای درون جناحی تیم قالیباف و طیف پایداری. گزافه نیست بگوییم نیمی از پتانسیل این دو گروه در ۴ سال اخیر، صرف حمله و افشاگری علیه یکدیگر و خنثی سازی تهاجمات طرف مقابل شده است.

🔹آنها اینک بعد از سال ها تخریب یکدیگر، در آستانه انتخابات به “نقطه سر خط” رسیده و با هم ائتلاف کرده اند. این ائتلاف، مورد انتقاد بسیاری از اصولگرایان مردمی قرار گرفته است. آنها با اشاره به افشاگری های این دو علیه همدیگر، می گویند اگر این افشاگری های دهشتناک راست بود، چرا با آنها متحد شدید و اگر دروغ بود، چرا این همه تهمت زدید و انرژی جبهه اصولگرایی را هدر دادید؟

🔹فهرست دوم) شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی: اگر روند ریزش حامیان دیروز جریان قالیباف-پایداری در چند روز آینده ادامه دار باشد، به نظر می رسد بخش عمده ای از آرای آن به سمت شورای وحدت نیروهای انقلاب خواهد رفت؛ ضمن این که خود این فهرست، پشتوانه قابل توجهی در میان اصولگرایان و بدنه مردمی آنها دارد. از این رو، پر بیراه نیست بگوییم کابوس قالیباف و آقا تهرانی، منوچهر متکی و شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی است.

🔹فهرست سوم) صدای ملت: در غیاب اصلاح طلبان، علی مطهری با جمعی از چهره های میانه رو، فهرستی به نام “صدای ملت” شکل داده و تاکید کرده است که آنها نه اصولگرا هستند و نه اصلاح طلب./

دیدگاهتان را بنویسید