امام جمعه اصفهان : گشت ارشاد با قدرت کارش را شروع کند/ مجوزها را لغو کنند/ نباید یک خانم و آقا در یک مغازه با هم کار کنند
امام جمعه اصفهان گفت: کسبه‌ای که یک دختر و یا یک خانم را کنار خودشان گذاشتند و کار می‌کنند به هیچ‌وجه نباید مجوز این کار را داشته باشند حتی اگر بگویند خواهرم هست. گشت ارشاد حتما بدون هیچ واهمه‌ای از خارج و یا از گفته‌های دیگران، باید کارش را شروع بکنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص نحوه مبارزه با بی حجابی گفت: من با اصل جریمه پولی موافق نیستم. نیازی هم به این کار نیست؛ به خصوص با توجه به این‌که همه اموراتی که می‌خواهند جریمه بکنند مثلا مجوزشان‌ و کارکردشان، همه دست دولت است و می‌توانند مجوزها را لغو کنند یا برای چندوقت و یا اگر حریف نشدند برای همیشه. مرحله اول، مرحله دوم و بعد مرحله سوم لغو کنند.

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با مصاحبه با آیت‌الله یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان در پی می آید:

علاقه‌مندیم نظر شما را درباره لایحه جدید حجاب و عفاف و مخصوصا درباره جرائم سنگین و متعدد و پیچیده‌ای که در این لایحه برای بی‌حجابی وضع شده، جویا شویم.

نظر من نه درباره لایحه بلکه اصل بی‌حجابی این‌ است که اولین قدم را دولت‌ها و دولت فعلی باید بردارد. در رابطه با خود ادارات. یعنی مسئولیت حجاب کارمندان و همین‌طور مراجعه کنندگان را به عهده رئیس اداره بگذارند خیلی از مسائل حل می‌شود. یعنی ابتدا خود کسانی که پرسنل هستند لباس خاصی داشته باشند تا اینکه حجاب اسلامی را مراعات کنند.

اگر مسولی در این‌باره به وظیفه‌اش عمل نکرد درباره او تصمیم گیری شود یا مسئول آن اداره را جا‌به‌جا کنند و یا درجه‌اش را پایین بیاورند.

می‌توانند کارهایی بکنند که مسئله پول و جریمه در کار نباشد. بالاخره باید به کارکنان بگویند که در اداره با این لباس و یا با این فرم بیایید. این خیلی از کارها را حل می‌کند.

در رابطه با کسبه من با این موضوع [پول] را موافق نیستم. می‌توانند راه‌های دیگری را برای جریمه آن کاسب در نظر بگیرند. به کسانی که می‌آیند از کاسب خرید کنند که نمی‌توانیم بگوییم نیایید.

کسبه‌ای که یک دختر و یا یک خانم را کنار خودشان گذاشتند و کار می‌کنند به هیچ‌وجه نباید مجوز این کار را داشته باشند حتی اگر بگویند خواهرم هست چون بالاخره نمی‌توانند جلوی کار را بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید