🔹صمد حسن‌زاده اسم جدیدی است که باید از این به بعد برای ریاست اتاق بازرگانی ایران به خاطر بسپاریم. او مالک کارخانه کاشی تبریز است، از گروه نمایندگان آذربایجان شرقی و از جمع معدنی‌ها. حسن‌زاده قرار است بعد از ۷ ماه پافشاری برای برکناری حسین سلاح‌ورزی، به جای او روی صندلی ریاست اتاق شیشه‌ای خیابان طالقانی بنشیند. اینکه چرا این انتخابات مجدد ۷ ماه زمان برد، یک سمت ماجراست و اینکه حسن حسن‌زاده کیست یک علامت سوال دیگر که باید به آنها جواب داد.

🔹در پروفایل تجاری او نام ۱۲ شرکت، کارخانه یا خیریه آمده که او یکی از اعضای هیات مدیره آن است ولی هیچ‌کدام به اندازه گروه صنعتی کاشی تبریز اهمیت ندارد. سال ۱۳۷۴، در ۲۴ کیلومتری تبریز کارخانه بزرگ او احداث شد و تولید کاشی و سرامیک در مقیاس بالا را رسما شروع کرد.

🔹او امروز مدیرعامل و فرزندانش رامین و مینو هم دیگر اعضای هیات مدیره کاشی تبریز هستند. خانواده حسن‌زاده تا امروز تقدیرنامه‌های مختلفی گرفته‌اند. یک‌سال صادرکننده برتر، یک‌سال تولیدکننده برتر و یک‌سال هم کارآفرین نمونه. حسن‌زاده برآمده از ائتلاف اتاقی برای همه در تبریز بود. ائتلافی که یونس ژائله مالک گروه صنعتی شیرین عسل هم از دیگر مهره‌های قدرتمند آن است. ژائله قبلا رقیب سلاح‌ورزی در انتخابات خرداد ماه بوده

دیدگاهتان را بنویسید