وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا با حفظ خطوط قرمز، برای احقاق حقوق ملت و لغو تحریم‌ها بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کند، اما به آن اکتفا نکرده و همزمان بی اثر کردن تحریم‌ها را در دستورکار خود قرار داده است.
امیرعبداللهیان: آماده‌ایم با حفظ خطوط قرمز بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کنیم
نشست هم اندیشی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مدیران ارشد این وزارتخانه با جمعی از اساتید رشته‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه‌ها، روز یکشنبه ۱۹ شهریور ماه در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این نشست، امیرعبداللهیان، پس از شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات اساتید دانشگاه در خصوص برخی موضوعات سیاست خارجی و تحولات روابط بین‌الملل، بر اهتمام دستگاه دیپلماسی نسبت به ارتباط، مشورت و تبادل نظر با نخبگان و اندیشمندان در حوزه سیاست خارجی تأکید کرد و افزود: نگاه اساتید حوزه روابط بین‌الملل در جمهوری اسلامی ایران متمرکز بر منافع ملی است و وزارت امور خارجه نیز همواره ارتباط نزدیکی با نخبگان این حوزه داشته و از نظرات کارشناسی آنان استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه با تشریح رویکرد کلی دولت سیزدهم در مواجهه با تحریم‌ها مبنی بر تلاش برای بی اثرسازی تحریم‌ها از یک سو و در عین حال باز نگاه داشتن پنجره مذاکرات برای لغو تحریم‌ها از سوی دیگر گفت: ما امروز در نقطه توافق موقت قرار نداریم و آنچه اتفاق افتاده، بازپس گیری عزتمندانه دارایی‌های ملت ایران در دو نوبت، از انگستان و کره جنوبی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا با حفظ خطوط قرمز، برای احقاق حقوق حقه ملت ایران و لغو تحریم‌ها بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کند، اما به آن اکتفا نکرده و همزمان به صورت جدی بی اثر کردن تحریم‌ها را در دستورکار خود قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید