وزیر امور خارجه با بیان اینکه گسترش جنگ در حوزه مقاومت به تنهایی صحنه‌ای را ایجاد خواهد کرد که نتیجه‌اش تغییر نقشه جغرافیایی رژیم صهیونیستی است،‌ گفت: هرگونه اقدام پیشدستانه در ساعت‌های پیش رو متصور است.
امیرعبداللهیان: هرگونه اقدام پیشدستانه در ساعت‌های پیش رو متصور است

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب در برنامه‌ای تلویزیونی درباره اوضاع کنونی در فلسطین و موضوع گسترش دامنه جنگ بیان کرد: تلاش‌های زیادی در منطقه در حال انجام است که دامنه جنگ گسترش نیابد، ولی آنچه به مقاومت برمی‌گردد، ما امروز که از مقاومت صحبت می‌کنیم فقط منظورمان حزب الله در لبنان نیست.

وی افزود: طرف‌های مقابل به خوبی می‌دانند که گرو‌ه‌های مقاومت در راستای حفظ استقلال کشورها و مقابله با تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته به صورت خودجوش در سراسر منطقه سازماندهی شدند.

وزیر خارجه بیان کرد: گسترش جنگ در حوزه مقاومت به تنهایی صحنه‌ای را ایجاد خواهد کرد که نتیجه آن تغییر نقشه جغرافیایی رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.رهبران مقاومت اجازه نخواهند داد که رژیم صهیونیستی هر اقدامی که مایل است در غزه انجام بدهد و بعد خیالش از غزه راحت شد به سراغ دیگر حوزه‌های مقاومت در منطقه برود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: هرگونه اقدام پیشدستانه در ساعت‌های پیش رو متصور است.

وی درباره احتمال ورود ایران به جنگ گفت: هر احتمالی متصور است. بار دیگر تأکید می‌کنم که هیچ طرفی نمی‌تواند نسبت به تداوم این جنایات و این وضعیت بی تفاوت باشد. در خصوص عربستان سعودی ماه‌ها بحث بود که عربستان به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است ولی در این مرحله موضع منطقی و قابل قبولی را از عربستان شاهد بودیم.

وزیر خارجه گفت: بدترین شیوه و ضعیف‌ترین روش برای برخورد را صهیونیست‌ها انتخاب کردند و آن قتل عام،‌نسل کشی و کشتار زنان و کودکان است.

دیدگاهتان را بنویسید