🔹ظاهرا خرید فیلم پس از پایان ساخت به استراتژی اصلی مدیران حوزه‌هنری تبدیل شده است. حوزه‌هنری سال گذشته با 4 فیلم در جشنواره حضور پیدا کرد که تنها دو فیلم آن تولید مستقل خودشان بود. حوزه هنری سال گذشته در فیلم «دسته دختران» پس از پایان تولید، و در فیلم «شادروان» نیز در اواسط تولید مشارکت مالی کرد و هردو فیلم در واقع از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی بودند.

از سه فیلمی که حوزه هنری امسال برای جشنواره فرستاده است هم 2 فیلم را پس از تولید و بصورت آماده خریده است!

سازمان سینمایی حوزه هنری در سال گذشته تنها فیلم «عطرآلود» هادی مقدم‌دوست را تولید کرده است و دو فیلم «در آغوش درخت» بابک خواجه‌پاشا و «اخت‌الرضا» سیدمجتبی طباطبایی، که هردو هم فیلمهای ارزان‌قیمتی هستند، پس از پایان ساخت به حوزه ارائه شده و توسط آنها خریدار شده‌اند.

به معنای دیگر به نظر می‌رسد مدیران جوان حوزه هنری تصمیم گرفته‌اند «استراتژی عابربانک» را به عنوان روش اصلی مدیریتی خود انتخاب کنند چرا که سال گذشته از 4 فیلم دو فیلم را خریداری کرده بودند و امسال از سه فیلم، دو فیلم را و با همین فرمان سال بعد دیگر دست به تولید نخواهند زد و صرفا به خریدار فیلمهای آماده تبدیل خواهند شد. درواقع آنها عدم توانایی تولید در تیم خود را با خرید محصولات آماده جبران می‌کنند.

به نظر می‌رسد مدیران ارشد سازمان تبیلغات اسلامی باید زودتر فکری به حال ضعف مفرط تیم سینمایی حوزه هنری بکنند تا شیاد بتوانند کسری از وظایف واقعی خود را به انجام برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید