انتصاب «بازرسان ویژه» رئیسی/ ماموریت: شناسایی «فساد در دولت»
منصوری با اشاره به اصلاحات ساختاری گفت: رئیس جمهور به افراد مشخصی در خصوص بازرسی ویژه و مبارزه فساد ماموریت داده‌ و امروز ستاد مبارزه با فساد در دولت فعال شده است.
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور به افراد مشخصی در خصوص بازرسی ویژه برای مبارزه فساد ماموریت داده‌ و امروز ستاد مبارزه با فساد در دولت فعال شده است.
، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، در حاشیه بازدید از رویداد رسانه‌ای “چه سفرها کرده‌ایم” که به مناسبت دهه فجر و برای تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حال برگزاری است ،در خصوص اقدامات دولت در خشکاندن گلوگاه های فساد، اظهار ‌کرد: در چند حوزه اقدامات خوبی برای مبارزه با فساد و اصلاح ساختارهای فسادزا پیگیری و اجرا شده است‌.

وی افزود: کنترل پرداخت های حقوقی یکی از اقدامات بسیار مهم در زمینه مبارزه با فساد است که اجرایی شده است. همچنین برای مدیریت، کنترل و نظارت به حساب های بانکی و مبارزه با تخلفات، تمامی حساب‌های دولتی در خزانه تجمیع شد. در گذشته مشخص نبود دستگاه‌ها چند حساب بانکی دارند، پول‌های خود را کجا ذخیره می‌کنند و اصلا در این حوزه شفافیت وجود نداشت.

منصوری با اشاره به اصلاحات ساختاری گفت: رئیس جمهور به افراد مشخصی در خصوص بازرسی ویژه و مبارزه فساد ماموریت داده‌ و امروز ستاد مبارزه با فساد در دولت فعال شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از اقدامات در راستای مبارزه با فساد در حوزه اصلاح ساختارها است، گفت: به‌طورمثال در حوزه توزیع خودرو شاهد فسادهایی بودیم که نارضایتی مردم را در پی داشت. خودرو توسط کارخانه تولید و توسط دلال وارد یک فرآیند نامطلوب می‌شد، با عرضه مستقیم خودرو در بورس دست این دلالان کوتاه و از افزایش قیمت خودرو جلوگیری شد. این اصلاح ساختارها در تمامی حوزه ها در حال شکل‌گیری و پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید