مرتضی زبردست

ورزش ما از دیرباز تا کنون بزرگانی را در رشته های مختلف به خود دیده که هر یک سوای کسب افتخارات مهم ورزشی در عرصه های انسانی و اخلاقی نیز شخصیتی متمایز داشتند یکی از این بزرگان شادروان پرویز دهداری، بازیکن شاهینی سابق و ملی پوش اسبق فوتبال کشورمان بود.
زنده یاد پرویز دهداری در یکی از سخت ترین شرایط جامعه به درخواست مسؤولان ورزش کشور و مشخصا مدیران وقت فدراسیون فوتبال، هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را به عهده گرفت و بسیاری از بدعت های غلط شکل گرفته آن زمان را اصلاح کرد.
متأسفانه اخیرأ یکی از ملی پوشان سابق فوتبال کشورمان بر خلاف نظر خیلی از مربیان و بازیکنان قدیمی که همواره با احترام از پرویز خان یاد می کنند نسبت به ایشان رعایت حرمت و کسوت را نکرده و رفتار پدرانه معلم اخلاق را به گونه ای دیگر تعبیر و تفسیر کرده است.
فرد معترض به یکی از با اخلاق ترین بازیکنان و مربیان قدیمی فوتبال کشورمان برای توجیه صحبت های نسنجیده خود نام چند مربی مطرح فوتبال کشورمان را هم به زبان آورده و چنین وانمود کرده که آن ها جایگاهی بهتر و بالاتر از پرویز خان نزد جامعه فوتبال داشته اند.
در این که مربیان مورد اشاره ایشان نیز افرادی مقبول و پُر افتخار در فوتبال ما بودند و هستند هیچ حرفی نیست اما مثل این که جناب منتقد مرحوم پرویز دهداری فراموش کردند راجع به یکی از مطرح ترین مربیان ملی و باشگاهی خود نیز مصاحبه تندی داشته که حداقل پرسپولیسی ها آن را فراموش نکرده و نخواهند کرد البته چهره محبوب فوتبال کشورمان چون زنده و سرحال بود جواب مصاحبه این آقا را داد ولی کسی که در قید حیات نیست و سال هاست در دل خاک آرمیده نباید عامل خودنمایی دیگران شود.

دیدگاهتان را بنویسید