علی سرتیپی، مدیرعامل پلتفرم فیلم‌نت در نشست آسیب‌شناسی تنظیم‌گری در حوزه وی‌او‌دی‌ها با به چالش کشیدن جایگاه قانونی ساترا گفت:‌

🔹جدای از اینکه ساترا قانونی است یا نه مشکل این است ساترا رقیب پلتفرم‌هاست. وقتی پلتفرمی با ۵۰ – ۶۰ نفر کار باکیفیتی می‌سازد که صداوسیما قادر به ساخت آن نیست، این مساله حال صداوسیما را بد می‌کند.

🔹اعتقاد دارم باید سازمان مستقلی زیر نظر شورای عالی فضای مجازی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود تا بر پلتفرم‌ها نظارت کند.

آیدا مصباحی، مدیر تولید نماوا نیز در این پنل گفت:‌

🔹اصولاً رگولاتور برای هیچ‌کس جذاب نیست ولی ناگزیر است. ما خاطره خوبی از سال‌های پیش ساترا نداریم. ساترا قبلا به عنوان بخشی از صداوسیما خود را رقیب پلتفرم‌ها می‌دانست. قبلا ایرادهای بدوی و عجیب و غریب از فیلمنامه‌های ما گرفته می‌شد.

🔹 اما بهتر است به عقب برنگردیم و به جلو نگاه کنیم… البته ساترا هنوز هم خیلی تحت تاثیر جریان‌های توییتر و جریان‌های رسانه‌ای قرار می‌گیرد. ما رقیب خودمان را شبکه‌های ماهواره‌ای می‌دانیم نه صداوسیما.

🔹اگر هدف کلی تنظیم‌گری احترام به شعور مخاطب باشد و فکر نکنند ما باید مردم را مجبور کنیم محتوایی را که دوست داریم ببینند قطعا مسیر هموارتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید