🔹تبیان نوشت: حجاب و استایل دو مفهوم متضاد هستند. مبنای حجاب یعنی در چشم نبودن و اساس بلاگری و حجاب‌استایل یعنی تبرُّج که یک پارادوکس شدید نسبت به معنای اصلی حجاب است.
 
🔹تبرُّج از مادۀ برج و به معنای جلوه‌گری است. حجاب و تبرُّج در نگاه دین دو مقولۀ جمع‌ناپذیر‌اند چون حکمت حجاب، مصونیت زن از نگاه‌های دیگران است در حالی که تبرج، دعوت به دیده‌شدن است. افرادی که با لباس‌های رنگی و آرایش غلیظ تبلیغ استایل محجبه می‌کنند و حتی گاهی از میزان حجاب کم می‌شود تا آمار دیده شدن بالاتر برود!

🔹 مثل بعضی از بلاگرهای اینستاگرام، حجاب‌استایل‌ها هم مدام در حال چیدن بهترین لحظه‌های زندگی‌شان کنار هم و انتشار آن در فضای مجازی هستند بدون آنکه مخاطب پشت صحنه این لحظات را بداند. این یعنی تولید حس حسرت؛ با یک فرق بزرگ! حجاب‌استایل‌ها ادعای معتقد بودن به اسلام را دارند. در حالی‌که فخر فروختن، به نوعی غفلت و غرور به حساب می‌آید و قرآن آن را به شدت مذمت کرده است.

🔹اگرچه ممکن است حجاب‌استایل‌ها هیچگاه رسما دعوت به کشف حجاب نکنند اما در همان جهتِ پروژۀ رضاخانی، از حجاب، حیازدایی می‌کنند مخصوصا گروهی از آنها که به مدلینگ و فشن اسلامی روی آورده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید