رای الیوم نوشت: توافق عربستان و ایران که با وساطت چین صورت گرفت، یک «سونامی» استراتژیک است که از نزدیکی پایان هشتاد سال هژمونی آمریکا و انگلیس بر منطقه خلیج (فارس) و خاورمیانه و اوج گیری نقش چین به عنوان بازیگر استراتژیک مهم در این دو منطقه خبر می دهد.

اهمیت توافق ایران و عربستان در چیست؟

رویداد۲۴ رای الیوم نوشت: توافق عربستان و ایران که با وساطت چین صورت گرفت، یک «سونامی» استراتژیک است که از نزدیکی پایان هشتاد سال هژمونی آمریکا و انگلیس بر منطقه خلیج (فارس) و خاورمیانه و اوج گیری نقش چین به عنوان بازیگر استراتژیک مهم در این دو منطقه خبر می‌دهد.

«عبدالباری عطوان» با اشاره به این موضوع در روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت: «عربستان از طریق آماده کردن تدریجی این توافق که در سایه بایکوت شدید صورت گرفت، ریخت و پاش‌های مالی نظامی در جنگ‌های مستقیم و غیرمستقیم با ایران را متوقف کرد؛ میلیارد‌هایی که در راستای تقویت قدرتش و سرمایه گذاری روی پروژه‌های آینده به کار گرفته خواهد شد.

این توافق بزرگترین نشانه‌های ضعف آمریکاو اسرائیل در منطقه و سراسر جهان و آغاز فروپاشی پروژه‌های این ائتلاف بزرگ را نشان می‌دهد که مهمترین آن‌ها تشکیل ائتلاف با کشور‌های عربی حاشیه خلیج (فارس) و نابودی همه طرح‌های ایران هراسی به هدف تداوم هژمونی و تعمیق آن است.

دیدگاهتان را بنویسید