🔹سخنگوی وزارت ‌دفاع در اظهارات اخیر خود با تمجید ویژه از دولت سیزدهم و شخص سید ابراهیم رئیسی، اقدامات دولت را ستایش و اظهار داشت: «با آغاز به کار دولت سیزدهم، درهم‌آمیختگی دولت گذشته و فاصله ایجادشده بین مردم و مسئولان با کارهای جهادی و انقلابی کم شد و تیری دیگر از صد تیر فتنه‌گری دشمنان با تلاش سیدابراهیم رئیسی از بین رفت.»

🔹اگرچه برای نخستین بار نیست که چنین اظهاراتی مطرح و از دولت سیزدهم تمجید و ستایش می‌شود و افراد دیگری هم به همین سبک و سیاق رفتار کرده‌اند، اما نکته قابل نقد این قبیل سخنان، جایی است که همچنان گریزی به دولت گذشته زده می‌شود.

🔹اینکه برای برجسته ‌کردن مزیت‌های دولت کنونی، به روحانی و دولتش تاخته و اظهاراتی غیرملموس مطرح شود، بزرگترین ضربه به شخص رئیس‌جمهور و دولت وی خواهد بود.

🔹باید این سؤال را از سخنگوی محترم وزارت دفاع و حتی دیگر سیاسیون پرسید که با چه متر، ملاک و معیاری از کم‌شدن فاصله بین مسئولین و مردم سخن می‌گویند؟ آیا پژوهشی میدانی یا نظرسنجی‌های قابل استنادی انجام شده که این چنین با قاطعیت سخن می‌گویند؟

🔹نمی‌توان انکار کرد که یکی از شاخص‌های کلیدی افزایش اعتماد عموم مردم به مسئولین، سطح رضایت آن‌ها از معیشت و زندگی روزمره‌شان است. پرواضح است که از سال گذشته تاکنون و به‌ واسطه برخی خطاهای اقتصادی دولت و مجلس، تورم مصیبت‌باری بر کشور تحمیل شد و همین مسئله نارضایتی‌های بسیاری را به‌همراه داشت.

🔹طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت زندگی و معیشت آشفته مردم، حس کم‌ شدن فاصله بین آنان و مسئولین را پدیدار کند بلکه بالعکس، این وضعیت آشفته و تنگناها موجب افزایش و شکاف می‌شود. اینکه در قامت یک مسئول، اظهاراتی مطرح گردد که فرسنگ‌ها با واقعیت تفاوت دارد، موجب بدبینی و ناامیدی جامعه می‌شود.

🔹هم در دولت روحانی و هم در دولت کنونی، کشور با مشکلات بسیار زیادی مواجه بوده اما اینکه برای دفاع از متولیان فعلی، به پیشینیان تاخته و سخنانی بی‌مبنا ایراد شود، نه‌تنها چاره کار نیست بلکه به مشکلات اضافه می‌کند.

🔹باور کنید دولت روحانی تمام شد و باید هر کس را بر اساس عملکرد بر جای گذشته و در ظرف زمانی خود ارزیابی و مسائلی قابل‌باور و ملموس را مطرح کرد./ الف

دیدگاهتان را بنویسید