جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران است که هنرمندان و نهادهای مختلفی برای حضور در آن تلاش می‌کنند. در این گزارش قصد بررسی و گمانه‌زنی درباره حضور این افراد و این نهادها در دوره چهل‌ودوم این جشنواره را داریم.
اولین گمانه‌زنی‌ها از فیلم‌های فجر چهل‌ودوم؛ 84 روز قبل از شروع بازبینی
، جشنواره فیلم فجر به‌عنوان بزرگ‌ترین جشن سینمای ایران آوردگاهی مهم برای سینماگرانی است که در سینمای ایران فعالیت می‌کنند، جشنی که بسیاری را به قله‌های شهرت سینمایی رسانده و فصل جدیدی را در کارنامه کاری‌شان آفریده تا جایی که بسیاری از سینماگران در هر سنی و با هر سابقه‌ای علاقه به حضور در آن را دارند، هرچند حضور برخی نهاد‌ها و مؤسسات دولتی نیز در فجر سینمایی غیر قابل انکار است.

هر سال از اواخر آذر ماه و اوایل دی‌‌ماه گمانه‌زنی‌ها برای آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر شروع شده و تا روز اعلام آثار ادامه پیدا می‌کند، هرچند سال گذشته این گمانه‌زنی‌ها تا اواخر دی و حتی ابتدای بهمن‌ماه ادامه داشت تا در نهایت پنجمین روز از ماه بهمن آثار انتخابی برای حضور در جشنواره اعلام شد.

قصد داریم تا امسال کمی زودتر به احتمالات جشنواره فیلم فجر بپردازیم چراکه اگر فردی و یا نهادی قصد حضور در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر را داشته باشد قطعا باید تا امروز به نتیجه رسیده و یا در حال فیلم‌برداری باشد.

مطابق با فراخوان جشنواره فیلم فجر از ابتدا تا انتهای آبان‌ماه سال جاری زمان ثبت نام آثار متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر است،‌ بازبینی این آثار نیز از ۱۵ آذر ماه شروع و نتیجه آن نهایت تا ۱۵ دی‌ماه اعلام خواهد شد. یعنی از امروز تا زمان شروع بازبینی و آماده شدن آثار برای ارائه به دبیرخانه جشنواره تنها ۸۴ روز باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید