🔹شرکت اپل از کسانی که گوشی‌های موبایلشان خیس شده یا در آب فرو رفته است خواست برای خشک کردن، آنها را در گونی برنج قرار ندهند.

🔹کارشناسان با تکیه بر آزمایش‌های متعدد مدت‌هاست هشدار می‌دهند که این روش محبوب، کارساز نیست و اکنون اپل هم به کاربرانش می‌گوید که ممکن است ورود ذرات ریز به موبایلشان آسیب بزند.

🔹این شرکت می‌گوید مردم باید در عوض سعی کنند به آرامی هر مایعی را با عمودی قرار دادن گوشی از آن خارج کنند و بگذارند تا خشک بشود.

🔹علیرغم پیچیدگی روزافزون گوشی‌های هوشمند، روش‌های رایج برای تعمیر آن‌ها در صورتی که در آب افتاده باشند، هنوز پیچیده نیستند.

🔹اپل توصیه می‌کند علاوه بر پرهیز از کیسه‌های برنج، تلفن خیس را با استفاده از «منبع گرمای خارجی یا هوای فشرده» مانند رادیاتور یا سشوار خشک نکنید. همچنین استفاده از دستمال کاغذی یا گوش پاک کن هم راه مناسبی نیست. در عوض، افراد را راهنمایی می‌کند تا قبل از اتصال مجدد آن به شارژر، گوشی خود را در یک «جای خشک با جریان هوا» بگذارند.

🔹وب سایت مک ورد که برای اولین بار مطالب پشتیبانی جدید را عرضه کرد، خاطرنشان می‌کند، تغییر طراحی تلفن‌های هوشمند ممکن است به این معنی باشد که چنین توصیه‌هایی در آینده غیر ضروری خواهند بود. زیرا دستگاه‌ها در برابر خیس شدن مقاوم‌تر از این روزها خواهند شد.

🔹تمام دستگاه‌های اپل از آیفون۱۲ به بعد قادر به تحمل غوطه‌وری تا عمق شش متری تا نیم ساعت هستند.

🔹اما با توجه به فشارهای هزینه زندگی که بازار جهانی خرید موبایل دست دوم را داغ کرده است، این احتمال وجود دارد که بسیاری از مردم همواره به مشاوره در مورد اینکه با یک گوشی هوشمند خیس چه کاری انجام دهند یا ندهند نیاز دارند

دیدگاهتان را بنویسید