وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ هشدار داده که در صورت «ادامه حمایت بی چون و چرای» آمریکا از اقدامات اسرائیل، جبهه‌های جدیدی علیه آمریکا باز خواهد شد.

بلومبرگ می‌گوید حسین امیرعبداللهیان در این مصاحبه از بیان جزییات اقدامات احتمالی خودداری کرده است اما اظهارات او نشاندهنده تشدید جنگ لفظی میان دو کشور است.

اخیرا کاخ سفید گفت، جو بایدن با ارسال پیامی مستقیم به آیت‌الله خامنه‌ای، علیه هدف گرفتن نیروها و پرسنل آمریکا در خاورمیانه هشدار داده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به بلومبرگ گفته است که به حماس توصیه کرده است زندانیان غیرنظامی را آزاد کند. حماس ده‌ها شهروند غیرنظامی را به گروگان گرفته است.

آقای امیرعبداللهیان به بلومبرگ گفته است «آمریکا به دیگران توصیه می‌کند خویشتنداری نشان دهند، اما کاملاً در کنار اسرائیل ایستاده است. اگر آمریکا به کاری که تاکنون انجام داده است ادامه دهد، جبهه‌های جدیدی علیه آمریکا گشوده خواهد شد.»

وزیر امور خارجه ایران در این مصاحبه گفت: «می‌خواهم هشدار دهم که ادامه کشتار زنان و کودکان باعث می شود اوضاع منطقه از کنترل خارج شود. طرف آمریکایی باید تصمیم بگیرد – آیا می خواهد جنگ را تشدید کند؟»

او گفت: «ما نیروهای جدیدی را نه به سوریه و نه به سایر مناطق منطقه اعزام نکرده‌ایم، ما فقط تحولات را تماشا نمی‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی خود اقدام خواهد کرد.»

آقای امیرعبداللهیان هشدار داد که تهاجم زمینی به غزه «عواقب ناگواری برای اسرائیل خواهد داشت.»

دیدگاهتان را بنویسید