ایران جزء ۱۰ کشور مخاطره آمیز جهان است

فرمانده سپاه تهران گفت: آموزش آحاد مردم در بستر آموزش و پرورش و توانمند کردن مدیران از نظر مدیریت بحران، دو مولفه بسیار مهم است که در پایتخت باید برای مقابله با بحران مدنظر قرار بگیرد.
سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ در همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سپاه تهران بزرگ که امروز سه شنبه (۳ مرداد ۱۴۰۲) در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: این همایش تخصصی، بر مدیریت بحران در پایتخت تمرکز دارد چرا که در تهران با توجه به وسعت و جمعیت میلیونی، با بحران‌های متعددی روبرو هستیم و باید به دستگاه‌های مختلف در مدیریت بحران‌هایی که در پایتخت وجود دارد، کمک کرد تا در این شرایط بتوانیم بحران را مدیریت کنیم.

وی افزود: ما علاوه بر بحران‌های طبیعی در تهران، با بحران‌های امنیتی هم مواجه هستیم و باید تهدیدات ترکیبی در این زمینه را هم مد نظر قرار دهیم؛ در پایتخت نمی‌توان چالش‌های اجتماعی، بحران‌های فرهنگی و اقتصادی را هم نادیده گرفت و این موارد، می‌تواند مواضع کل کشور و حتی بین‌المللی را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. مؤلفه جمعیتی، سکونت‌گاهی و حمل و نقل، یک پیچیدگی خاصی را در تهران به وجود آورده است که این شرایط باید در مواقع بحرانی به بهترین شکل مدیریت شود.

سردار حسن زاده اظهار کرد: یکی از اهداف این همایش تخصصی این است که بتوانیم ظرفیت‌های پایتخت را در مقابله با بحران در نظر بگیریم و با هم‌افزایی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بتوانیم در مواجهه با بحران‌ها به بهترین شکل مواجه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید