🔹عسگرپور در برنامه جام‌جم: من خودم دیگر این تلویزیون را که در آن سریال ساختم، نمی‌شناسم، شما یک دوربین ببند به ماشین از راه آهن بیا تا تجریش، نمی‌توانی پنج دقیقه اش را پخش کنی… برخی مسائل اساسا در سریال‌های تلویزیون جایی ندارد؛ اعتیاد، مشکلات جوانان، تغییر جنسیت و…که اصولا در نطفه خفه می‌شود!

🔹از مسئولان تلویزیون می‌پرسم: شما به کی پاسخگو هستید؟ به مردم واقعا پاسخگویید؟ این پارامتر اساسا برای رسانه حاکمیتی مهم نیست. فهرست ممنوع از کارها کم نیست در صداوسیما ولی می‌گویید در باز است گرچه می‌دانیم این حرف واقعی نیست.

🔹شما می‌دانید نسبت نیروهای تولیدی به پشتیبانی در صداوسیما چقدر است؟ این ساختار فربه دیگر نمی‌تواند کار کند. نسبتش چند سال پیش یک به ۱۸ بود! الان را نمی‌دانم. حالا اداره کل فیلمنامه تاسیس کنید. فکر می‌کنید فیلمنامه‌ها خوب می‌شود؟ این تصور به شدت کودکانه است!

🔹پارادایم اصلی صداوسیما، سیاسی است نه اجتماعی و فرهنگی. حالا مدیر نالایق هم داریم، تهیه‌کننده ناکاربلد هم داریم. سیستم فربه هم هست. این‌ها را کنار هم بگذارید؛ حالا این سازمان به مردم هم پاسخگو نیست. نتیجه همین می‌شود که الان هست. اگر چیزی جز این می‌شد، باید تعجب می‌کردیم.

🔹چرا هرجا می‌رسیم گزینشی مثال می‌زنید؟ ما کجا با انگلیس قابل قیاس هستیم که در صداوسیما قابل قیاس باشیم؟ یا با آفکام قابل قیاس باشد؟ در انگلیس شبکه‌های متعدد خصوصی وجود دارد اما دولت به رسانه خودش کمک می‌کند…نمی‌شود که این بخش آن کشور را نبینیم اما در بحث بودجه دائم دنبال افزایش باشیم!

دیدگاهتان را بنویسید