مهاجرت سازندگان ایرانی در حالی صورت می‌گیرد که کماکان مشکل بزرگ بازار مسکن، کمبود عرضه است.
ایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک چند روز پیش خبر از افزایش مهاجرت سازندگان مسکن به ترکیه و گرجستان داد. داود بیگی‌نژاد دلیل مهاجرت سازندگان را نامناسب بودن شرایط آنها در کشور اعلام و عنوان کرد: در کشورمان شرایطی ایجاد شده که سازنده به هدف مالی خود دست پیدا نمی‌کند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن با تایید این صحبت‌ها به همشهری آنلاین گفت: مهاجرت سرمایه‌گذاران مسکن مخصوصا به کشور ترکیه در یکی دو سال اخیر شروع شده است.

ایرج رهبر ادامه داد: دلیل اصلی مهاجرت سازندگان ایرانی تنگناهای اقتصادی و عدم رسیدگی به تعهدات و قراردادهایی است که با آنها بسته می‌شود. همچنین، قیمت‌های دستوری در مسکن‌های حمایتی مانند مسکن مهر و نهضت ملی در تشدید مشکلات سازندگان مسکن موثر بوده است.

رهبر با تاکید بر اینکه باید به این موضوع به طور جدی رسیدگی شود و برای سازندگان و سرمایه‌گذاران در داخل کشور انگیزه‌ ایجاد شود، بیان کرد: برعکس ما، کشورهایی که سرمایه‌گذاران ما به آنها مهاجرت می‌کنند شرایط را طوری فراهم می‌کنند که سرمایه‌گذاران سود مطمئن کسب کنند و به ادامه فعالیت در این کشورها ترغیب شوند.

مهاجرت سرمایه‌گذاران به اقتصاد کشور لطمه می‌زند

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن درباره پیامدهای مهاجرت سازندگان در بخش مسکن گفت: اصولا هر سرمایه‌گذاری که از سرمایه‌گذاری در داخل کشور منصرف شود به اقتصاد کل کشور لطمه وارد می‌شود بر این اساس باید اعتماد سرمایه‌گذار را جلب کنیم که در یک محیط مطمئن و با ریسک کم سرمایه‌گذاری می‌کند چرا که هر چقدر ما در این زمینه‌ها فعال باشیم به رشد و رونق اقتصادی کمک کرده‌ایم. در بخش مسکن هم با توجه به اینکه ما به ساخت و ساز نیاز داریم باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید